Hjälp, förklaring tack.

Sv: Hjälp, förklaring tack.

Jag är ganska ny inom travet, har endast jobbat i ett travstall under förra sommarlovet och under jullovet som var. Men jag undrar vad "pullar" betyder?

Tacksam för svar :banana:

Sv: Hjälp, förklaring tack.

Om en häst pullar så betyder det att den ligger hårt på bettet och att man alltså som kusk måste dra hårt i den för att få den att dämpa tempot. Hästen springer alltså fortare än kusken vill och slösar bort krafter på det i lopp. Hästar som pullar brukar ofta bli trötta tidigt i lopp.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 255
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur