Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Åhh,i morgon är det fredag!!!! :banana::bump::banana:

Vilken tid skulle du vara inne?

Fatta vad hon kommer göra oss alla besvikna i fall hon inte har bebis i magen! :crazy:

Hoppas hon har det,en riktig buke-fölis! :banana::bump::D

Inget har hänt i natt heller:angel:
Hon äter inte upp sitt kvälls hö...bra eller dåligt tecken?

Vi ska vara hos veterinären halv fem imorgon:)

Det beror på, mitt sto slutade att äta upp höet några dagar innan hon har fölat, alla 6 ggr. Andra ston äter hysterikst ända in på fölningen.

Man tar en guldring i en tråd. Håller över rumpan. Går ringen i cirkel så är det ett sto. Går den fram och tillbaka så är det en hingst. Är det inget så händer heller inget.

Syrrans valack skulle få ett stoföl har jag för mig... :bump:

Kanske den valacken hade mer kvinnligt än manligt hormon!;) I vilket fall så har jag använt metoden i mer än 30 år och mååånga föl har de blitt. Vet bara en gång som det inte har stämt och då testade jag tidigt i dräktigheten. Bästa resultatet får man under de 2 sista dräktighetsmånaderna. Sen håller jag inte ringen över rumpan utan över magen där det buktar ut som mest, och inte blundar jag heller.
Den visar ju manlig eller kvinnlig strålning (om det är hormoner eller vad, vet jag inte) så det fungerar ju inte bara på föl utan allt. Så om du sätter dig ner och håller ringen ex.vis över ditt ena lår, så ska den visa manlig eller kvinnlig strålning även för dig själv och då är det väl bara att hoppas att den inte visar något som du inte skulle vilja att den gjorde. Men var o en blir ju salig på sin tro......:p:rofl::rofl::rofl:

Har läst denna tråd med spänning!
Jag hade ett sto i våras som var betäckt sommaren innan och kollad på 18d. Under hela vintern och våren växte magen fint, och hon mådde bra. Det ska tilläggas att hon året innan fick ett hingstföl 5v över tiden. När tiden började närma sig kollade jag henne noga, såg ibland ordentliga sparkar och magen började flytta sig bakåt, bäckenbanden blev lite lösare. Vi väntade 3 v över tiden, hon fick mjölk i både juver och spenar, jag kunde mjölka, och den var som blaskig mjölk. Men när 3v hade gått över tiden, började hon brunsta mot valacken, och jag tog ut en vet för att kolla, och hon var tom...:crazy:
Så vad som helst kan hända:smirk:

Kan tillägga att hon var MKT tjock:rofl: Skulle gärna lägga in en bild om jag visste hur man gjorde:confused:

jag trodde jag skulle vakna o de var fredag ?! ... o de är TORSDAG!!! kan inte vet komma idag istället ???:D

*kl*

ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGG jag blir galen måste snart få veta!!!:bump::bump::bump: Den som sa att tålamod var en dygd borde få på käften.....:devil::D

Tålamod? vad är det för nått? Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill ha fredag nu.
Jag har ju ändå sett hästen, tycker synd om er som väntar o väntar o inte ens vet hur kusen ser ut

-lån-

Dagarna segar sig verkligen fram. Jag är så nyfiken!!
Appropå guldringen kanske jag ska testa på min nya häst...! Visserligen är det ett sto, men inte ens i närheten av att vara dräktig, med tanke påva Ghost skrev...:D

Håller fullständigt med!;) Men nu har snart halva torsdagen gått i alle fall så snart kan väl nedräkningen börja ca: 31 timmar kvar innan besked eller.... om vi räknar med att TS kan ge besked vid 18-18.30 i morgon... pust...:crazy:

Detta e ju hur spännande som hellst!!! :D Lycka till imån!!! :)

Jag tänker då inte vänta till 18-18.30. Jag ska ha besked 16.35 jag;)

Du kan i alla fall få veta det imorgon. Jag måste som sagt vänta ända till söndag eller måndag!!!:devil: Det är faktiskt synd om mig!!:cry::cry::D

*kl* Jaha då va man fast här oxå...väntar otåligt på vad morgondagen har att visa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat