Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????
Knapplån
Vet hittade inget avikande, hon hade inte riktigt släppt gulkroppen än, vet sa att en del får oregelbundna/konstiga brunster vid den här årstiden.
Just nu vet jag inte hur jag ska göra, dels är ju alltid risken med att hon kan få juverinflamation när hon svullnar så vid brunst, dels så är det hennes fötter.
Jag får ju bara ha henne två veckor till på prov och det känns som för kort tid, dels kommer jag inte att ha fått henne i kondition och dels hade jag helst velat ha henne minst en och helst två skoperioder för att veta hur fötterna utvecklar sig.
Hon var totalt nedsliten på hovarna när jag hämtade henne, hon ömmade t.o.m på gräs, efter att ha varit skodd en vecka började hon gå mer normalt, frågar mig om detta har satt spår på senor och ben?
Det räcker att hon får en tappsko så lär det inte gå att sko om henne.
Så just nu lutar det åt att hon får åka hem, det skär i hjärtat men jag kan inte ta mig an en "ev. sjuk häst" inte efter mardrömmen med min förra häst, min själ kommer inte klara det.
Jag funderar på att försöka få tag på en häst på långfoder istället, så att jag inte behöver köpa nu på en gång.
Tack alla ni som hjälpt mig i mina funderingar. Och med praktisk handling
// TinyWiny