Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Åh vad skönt att tråden fick ett slut! jag har varit så nervös för din skull!!!
Du får väl betäcka henne om några år så får du en liten häst bebis!

Inte nu längre nä!...

Till TS: Vilken tur att hon inte var dräktig. Bättre med planerade fölisar. Hittade dom något som orsak till hennes beteende? (Och halva bukes fölvaka....) Lycka till med hästen nu om du behåller henne.

*kl*

Vad trodde veterinären att detta skumma beteende berodde på då?

Nej, varför då? Det har varit en väldigt trissad o spännande tråd det här. Hittade vet. något "onormalt" vid undersökningen?;)

Inte behöver du väl säga förlåt:) Du/ni har ju förgyllt vardagen för oss bukare i flera dagar! Det tackar vi för:bow:

Men berätta - vad sa vet ang hennes reaktioner? Vad trodde hon/han att det berodde på? Lilla damen är väl inte sjuk hoppas jag...

Nu när lugnet har hägrat sig och du har lite mer tid, så vore det skitkul att få veta lite mer om huvudpersonen!

Huvudpersonen eller kan man säga så? Är ett skitsött brunt NF sto, lite eller rättare sagt väldigt rund om magen.

Knapplån

Vet hittade inget avikande, hon hade inte riktigt släppt gulkroppen än, vet sa att en del får oregelbundna/konstiga brunster vid den här årstiden.

Just nu vet jag inte hur jag ska göra, dels är ju alltid risken med att hon kan få juverinflamation när hon svullnar så vid brunst, dels så är det hennes fötter.

Jag får ju bara ha henne två veckor till på prov och det känns som för kort tid, dels kommer jag inte att ha fått henne i kondition och dels hade jag helst velat ha henne minst en och helst två skoperioder för att veta hur fötterna utvecklar sig.

Hon var totalt nedsliten på hovarna när jag hämtade henne, hon ömmade t.o.m på gräs, efter att ha varit skodd en vecka började hon gå mer normalt, frågar mig om detta har satt spår på senor och ben?

Det räcker att hon får en tappsko så lär det inte gå att sko om henne.

Så just nu lutar det åt att hon får åka hem, det skär i hjärtat men jag kan inte ta mig an en "ev. sjuk häst" inte efter mardrömmen med min förra häst, min själ kommer inte klara det.

Jag funderar på att försöka få tag på en häst på långfoder istället, så att jag inte behöver köpa nu på en gång.

Tack alla ni som hjälpt mig i mina funderingar. Och med praktisk handling:bow:

// TinyWiny

Jag ger dig mitt fulla stöd hur du än väljer o göra, behöver du sällskapshäst till araben medans du söker ny häst så är det bara o höra av sig, jag har gott om kusar.

Det var ju skönt att hon var odräktig, men visst hade det varit kul och spännande med =)

Jag har följt denna tråd sen start och jag är då INTE missnöjd med att ha fått följt den och som många skrivit, det är nog en hel del som varit in här, hehe..

Hoppas allt går bra nu och att du kan komma igång med henne och kanske bestämmer dej för ett köp eller inte. :)

Ja nu är vi hemma med en odräktig häst:angel:

Gud vad skönt att hon inte var dräktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Här har vi alltså upplösningen av denna maratontråd, som nu får ett litet hänglås och får dala ner i arkivet i lugn och ro...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka