Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Ja, det får du göra i så fall. Du måste ju veta om stoet är dräktigt. Hänvisa till djurskyddet där det står att man ska ta han om djuren efter djurens behov. Eller liknande. Vet du inte om hon är dräktig eller inte så kan du ju inte ge henne den vården hon kräver.

Ja, det får du göra i så fall. Du måste ju veta om stoet är dräktigt. Hänvisa till djurskyddet där det står att man ska ta han om djuren efter djurens behov. Eller liknande. Vet du inte om hon är dräktig eller inte så kan du ju inte ge henne den vården hon kräver.

Kanske är de rädda att få betala veterinären eller få mindre för henne:confused: kanske vet de att hon har hormon problem och vill sälja henne utan att köparen vet det:confused: äh jag vet inte, har så svårt för att tro illa om folk:crazy:

Jag vet inte, jag hoppas bara att jag slipper smyga med det här, det känns verkligen inte bra:crazy: de kan ju faktiskt hämta henne om de vill:crazy:

Har följt denna tråd med stort intresse de senaste dagarna. Sägs vara den mest besökta på "avel" just nu. Inte så konstigt - det händer ju inte särskilt mycket denna årstiden för oss med med avelsston.

Jag tror nog som flera andra här att det handlar om hormoner, men f*n vet. Visst är jag lika nyfiken som alla andra. :)

Har hittills läst många kul och intressanta inlägg på denna tråd, men också lika många naiva och okunniga. Det är ju inte bara "Yippei hey ho" om hon nu visar sig vara dräktig. Stoet är på prov, finns det kontrakt? Vems är fölet? Jo, ägaren till fölet är stoets ägare om det inte finns kontrakt på annat. Uppfödare och ägare blir automatiskt den som står som ägare till stoet om man inte kan uppvisa kontrakt, ex foderkontrakt. I detta bör också framgå att fodervärden har för avsikt att använda stoet som avelsto.

Hoppas att du har folk runt dej som kan det här med fölningar och att att ha föl om det nu skulle visa sig vara ett på gång.

Om det visar sig att hon inte är dräktig - lämna tillbaka stoet. Det finns såååå många bra hästar här i Sverige. Köp dej inte ett problem - köp en go kompis/tävlingspartner!

Jag ville bara passa på att önska lycka till och även jag väntar med spänning på "domen" ikväll :D

Då är det äntligen fredag, idag får vi förhoppningsvis reda på hur allt står till med vår nya stjärna

"kl"

Har följt detta med spänning. Nu måste jag göra mej hörd & önska lycka till i kväll, hur det än går.....

Som någon tidigare nämnt så kommer det sitta hundratals sånna här framför datorn i kväll :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

he he.... säger bara Idol,släng dej i väggen!

Slänger med in ett inlägg med lycka till sedan.
Kommer att fortsätta följa denna intessanta tråd.:D

Knapplån

Nu har jag fått "tillåtelse" att ta hästen till veterinären:angel:

Hej,har nu inte läst alla inlägg i detta ,så jag vet inte om du fått tipset, men precis som på en människa så brukar man faktiskt kunna sefölet röra sig, för om mjölken rinner som du skrev i början så brukar det max vara en månad kvar,kan även vara 1 dygn,men som sagt man brukar kunna se rörelser om man bara har tålamod och står och tittar ett tag.

Vill du ha hjälp så bara "hojta" vart finns du? Det finns ju "avelsfolk" i hela sverige med stor erfarenhet.
Lycka till!!!

KL
Och jag kan inte vara här ikväll.. får vänta tills imorron.. xD

Fast vid nära förestående fölningar så brukar inte fostret röra sig så mycket, om ens alls. :)

Jo det var till dig, eller har jag fattat fel att du skulle bort och inte kunde se svaret från vet förrän på måndag typ?

:rofl: ja det var rätt. Är så trött att hjärnan inte alls ville koppla. Har jobbat för mycket. nu fattar jag dock....bättre sent än aldrig...är väl det man säger...

Vad skönt. Du får ta och skicka ett sms till en bukemänniska så fort vet. är klar så hon kan skvallra sen.:angel::angel::rofl::rofl:

Kan det vara mig du menar?:angel:
Jag kommer nog terra Ts på telefon så fort det bara går
Dock befinner jag mig i stallet vid den tiden så ni får allt ge er till tåls tills jag kommer hem, eller inte utan tills Ts kommer hem, för jag tänker inte skvallra

Kan det vara mig du menar?:angel:
Jag kommer nog terra Ts på telefon så fort det bara går
Dock befinner jag mig i stallet vid den tiden så ni får allt ge er till tåls tills jag kommer hem, eller inte utan tills Ts kommer hem, för jag tänker inte skvallra

psst *viskar* du kan skicka ett sms till mig jag lovar att inte skvallra. Är ju ändå i Polen. Jag kan pm-a mitt mobilnr.:D:angel:

Självklart ska du ha ett sms så du slipper vänta ända till måndag, skicka ett pm så fixar vi det.:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka