Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

*knapplån*
men för 17 gubbar, nu har jag kllat in denna tråden hur många gånger som helst i hopp om att få svar på denna gåtan..antar att jag måste uthärda ända tills på Fredag, precis som alla andra:p:D

Arghhh

Man blir sinnesjukt nyfiken.Jag har blivit trådberoende för första gången...........:rofl:

Ja kanske det, men hur gör man då? alltså åt vilket håll betyder föl?

Man tar en guldring i en tråd. Håller över rumpan. Går ringen i cirkel så är det ett sto. Går den fram och tillbaka så är det en hingst. Är det inget så händer heller inget.

Nu har inte jag läst hela tråden, men jag tänkte bara säga att mitt sto fick rejält svullet juver i somras, mjölkade henne och det kom gulvit vätska och varliknande gegga när jag masserade juvret och mjölkade. Hon hade även ett ödem mitt under magen, men ingen feber. Tog ut veterinär men han hade ingen förklaring. Mitt sto är inte dräktigt och hade föl senast 2004. Fortfarande kommer det lite mjölk så jag mjölkar ur med jämna mellanrum. Nån som vet vad det är?

Allvarligt - det är nästan 13 000 visningar av den här tråden nu :rofl: :rofl: :rofl:
Vi Bukare har nu officellt alldeles för lite att göra :angel: (säger jag som har tid att kolla status i reklampausen :smirk:)

Väntar fortfarande oxå spänt p åen bild på huvudpersonen!
Som NF:are själv, vill jag oxå gärna veta var lilla damen kommer ifrån! PM:a om du inte vill skriva det offentligt!

Man tar en guldring i en tråd. Håller över rumpan. Går ringen i cirkel så är det ett sto. Går den fram och tillbaka så är det en hingst. Är det inget så händer heller inget.

Fast det här är absolut inget att lita på, enligt mina erfarenheter...
Jag var nämligen på en föreläsning om mental hälsa. Vi fick efter ett tag vars en nyckelring och en röd tråd. Man hänger nyckelringen i tråden och håller trådändarna tillsammans i en hand. Sedan ska man blunda och med hjälp av tankekraft få ringen att gå i en cirkel, gå åt andra hållet, gå fram och tillbaka mycket och lite, och stanna. Och det funkade! Tills man kikade på varandra och såg att man omedvetet faktiskt rör sig så att sakerna händer! Man är helt stilla med armen och handen men rör alltså överkroppen... Och vi som trodde att det funkade först:angel: Men man rör alltså kroppen ändå, omedvetet, och därför kanske Tiny kommer röra sig så som hon vill att det ska vara, omedvetet?? typ antingen så det blir en cirkel eller går fram och tillbakatiny nu hoppas på en liten fölis som alla andra här:p

Jag var nämligen på en föreläsning om mental hälsa. Vi fick efter ett tag vars en nyckelring och en röd tråd. Man hänger nyckelringen i tråden och håller trådändarna tillsammans i en hand. Sedan ska man blunda och med hjälp av tankekraft få ringen att gå i en cirkel, gå åt andra hållet, gå fram och tillbaka mycket och lite, och stanna. Och det funkade! Tills man kikade på varandra och såg att man omedvetet faktiskt rör sig så att sakerna händer! Man är helt stilla med armen och handen men rör alltså överkroppen... Och vi som trodde att det funkade först:angel: Men man rör alltså kroppen ändå, omedvetet, och därför kanske Tiny kommer röra sig så som hon vill att det ska vara, omedvetet?? typ antingen så det blir en cirkel eller går fram och tillbakatiny nu hoppas på en liten fölis som alla andra här:p

Ja det har jag också gjort på en sådan kurs:D

Jag får väl blunda och be min dotter kolla:angel:

Ska ta in dem nu återkommer med resultat om en stund:bump:

NUUUUU ÄR DET SPÄNNANDE:banana:

Ok går ut och testar genast:)

Detta är ju den mest spännande tråd jag nååågonsin läst! Har du ingen bild alls på henne? :D:bump:

Ja det har jag också gjort på en sådan kurs:D

Jag får väl blunda och be min dotter kolla:angel:

Ska ta in dem nu återkommer med resultat om en stund:bump:

NUUUUU ÄR DET SPÄNNANDE:banana:

Skynda dig!! Nu måste man ju sitta uppe lite extra länge för att höra hur det går:p

Nu har jag också fångats i denna tråden! Gaah, vad spännande det är!!! :d

Såja, så lång tid kan det inte ta att svänga en tråd litegrann! NU måste du ju ha kommit in igen :D

Kom igen - vilket håll?

Ursäkta dröjsmålet, var ju tvungen att göra om det två gånger och dottern två:o observera att den som testade blundade medans den andra kollade!!!!

Enligt denna totalt ovetenskapliga test så har hon ett hingst föl i magen:love::banana::bump::banana::bump::banana:

Senast ändrad:

Vi var ju tvungna att utföra samma test på valacken och han hade ingen bebis i magen:o hur många gånger vi än provade:o

Ursäkta dröjsmålet, var ju tvungen att göra om det två gånger och dottern två:o observera att den som testade blundade medans den andra kollade!!!!

Enligt denna totalt ovetenskapliga test så har hon ett hingst föl i magen:love::banana::bump::banana::bump::banana:

Ha ha! Jag måste nog ut och kolla på mitt dräktiga. fast det får nog vänta tills imorgon för jag borde verkligen gå och lägga mej...

Är det någon skillnad på juvret? Färgen på mjölken?

Jeanette

Ha ha! Jag måste nog ut och kolla på mitt dräktiga. fast det får nog vänta tills imorgon för jag borde verkligen gå och lägga mej...

Är det någon skillnad på juvret? Färgen på mjölken?

Jeanette

Ja gör det! snälla så får vi se vad det visar:)

Nja juvret är väl som innan, lika svullet, klibbig mjölk som är gråaktig.

Möjligtvis om själva spenarna (heter det så:o) har blivit ännu större? men hon har inte fyllt själva juvret utan det är ordentligt svullet vid mjölkgångarna:crazy: precis som förut.

Testade igen med grovfodret och nog tycker jag att det rycker lite:confused: äh jag vet inte:crazy:

Kan det inte vara fredag snart:eek:

Nej, absolut inte.

Vart bor du? Vad jag har förstått så bor du inte långt från mig. Tänkte om du behöver hjälp med något. Jag är ofta vaken sent med.

KL

Jaha.. nu är jag oxå fast i den här tråden :P

Jadu, det är det nog fler som är. En av dem är jag. :D

(vill att det ska var fredag nuuu, är ju hiskland nyfiken. :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat