Hjälp att välja ras

Jag har faktiskt sett en sådan korsning och det blev en fruktansvärt ful hund :crazy:

Skämt åt sido.
Samhället idag där högre krav ställs på att hundar ska passa in i en viss social mall efter oss människors bekvämligheter gör att vissa rasegenskaper prioriteras bort i aveln.
Illa om vi ska ha kvar vissa raser med tjänstekvalitéer.
Med det menar jag inte att vi ska eftersträva hangarhundar igen ;)

Enig med dig. Schäfern är mindre skarp idag än förr. För oss med tjänsteavel är det svårare att hitta hundar som verkligen menar det dom säger. För de som behöver hund som skydd i tjänst är det ett problem.
Fler är rena byteshundar utan större allvar.

Precis vad jag också har hört. Min förra schäfer hade lite väl långt till allvar. Där gillar jag Gripa bättre. Långt dit men det finns där och blir hon arg så låtsas hon inte sas.

Precis vad jag också har hört. Min förra schäfer hade lite väl långt till allvar. Där gillar jag Gripa bättre. Långt dit men det finns där och blir hon arg så låtsas hon inte sas.

Det är ju bara att titta på rasens MH-spindel. Bla hot har krymt mycket.
Ja det är en styrka i Gripa. Hon kan bli arg men har hög tröskel och är mycket socialt öppen och orädd. Perfekt kombo :up:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 765
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 987
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
32 721
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 698
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar