fejt
Trådstartare
Vi ska förmodligen skaffa ny hund och hur mycket det än bär mig emot så måste vi välja något annat än airedaleterrier. Kraven är följande:
Vi väljer mellan:
Bearded Collie
Cocker Spaniel
Schnauzer
Vad tror ni om dessa tre?
Jag behöver inga tips eller varningar rörande hälsoläge (fysiskt och psykiskt) utan föredrar att lusläsa dokumentation hellre än att lyssna på enskilda erfarenheter gällande just detta.
Jag är naturligtvis också medveten om att individer kan avviika och att man måste träna alla hundar för att de t ex ska kunna vara lösa.
Jag vet att pudel är en passande kandidat men jag är främst (av diverse olika anledningar) intresserad av de tre ovanstående.
Supertacksam för hjälp!
- Följsam med så lite jakt som möjligt
- Medelstor kan avvika lite åt bägge håll
- Robust allvädershund
- Hellre en som vill ut hela tiden än en som gärna ligger på soffan
- En träningskompis till både mig och min 12-åring som drömmer om en framtid som hundförare inom polisen (spår och sök för min del agility och rally för hennes del). En lämplig ingång i hundvärlden för hennes del alltså.
Vi väljer mellan:
Bearded Collie
Cocker Spaniel
Schnauzer
Vad tror ni om dessa tre?
Jag behöver inga tips eller varningar rörande hälsoläge (fysiskt och psykiskt) utan föredrar att lusläsa dokumentation hellre än att lyssna på enskilda erfarenheter gällande just detta.
Jag är naturligtvis också medveten om att individer kan avviika och att man måste träna alla hundar för att de t ex ska kunna vara lösa.
Jag vet att pudel är en passande kandidat men jag är främst (av diverse olika anledningar) intresserad av de tre ovanstående.
Supertacksam för hjälp!