Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
trodde du frågade om man fick ha spö på dressyr
jag tror att det borde vara ok, men jag är inte direkt någon expert... kan du inte låna spö av någon annan annars?
inte som jag har lärt mig iaf. då måste spöt vara 75cm exakt eller mindre. på vissa ställen kollar dom, och då blir du utersluten. vissa ställer är mer noga än andra./annelie
okej..de va som jag trodde då..nää hoppspö ha jag menjag behöver ett dressyr spö för att kunna peta han på rumpan för han fattar inte om man petar på bogen med spöt..eftersom han aldrig har blivit riden med ddet förut..
använd maxlängd, och lär dig att ta bak handen. jag förstår att ahn inte förstår när du smäller till på bogen:P maskinen och motorn sitter i bak ;P så det är bara att öva. lycka till /annelie
Jag lärde mig av min första seriösa hopptränare att aldrig slå hästen på bogen öht.
hans kommentar om det hela.
" Oavsett om du knäpper till honom på bogen som korrigering eller framåtdrivande så blir det FEL budskap... tänk dig att du gör något fel och någon slår/knuffar till dig på axeln för att få dig mer taggad/gå framåt... det går inte ihop riktigt va?....
Kommer slaget framifrån- där hindret ÄR eller det hållet man ska åt så känns det inte så lockande att gå ditåt... eller hur?"
"eeehhh... nej det har du rätt i..." var det enda jag kunde säga efter att ha tänkt mig in i scenariot.
JAG VET att det funkar för många att knäppa till på bigen, men efter den gången har JAG aldrig gjort det iallafall...
Så har jag också fått föklrad.. det blir bakårdrivande istället för framåt...
Sådärför skulle jag behövt ett dressyrspö för att kunna peta på rumpan.. eftersom jag aldrig drar bak handen eller släpper för at slå..
Tycker det ser så himla ila ut..men men...
Får man inte ha llängre än 75 så får manväl försöka så gott som möjligt,..
Juridik & Ekonomi
Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.