HjÄlmvÅnda!!!

Bonde456

Trådstartare
Är på gång att köpa ny hjälm, då jag tävlar mest dressyr vill jag ha en snygg stilren, säker(rider även mkt unghästar) och skön hjälm. Så , förslag nu; vad finns det att välja på. Vad är SNYGGT när man tävlar? Ska man ha läderband eller är det "hoppigt" :o
Kom med förslag för jag har då idetorka. Har flera olka färger av Eurolite!?, den sitter ok på mig men är väl inte den snyggaste att tävla i...

Sv: HjÄlmvÅnda!!!

Jag har en champion showring deluxe som jag älskar! tycker den är snygg och funkar i båda diciplinerna.

DSC_0427.jpg

Nej, jag tkr det är snyggt med läderband även i dressyr. Det verkar som det har blivit mer plast på hjälmarna i hoppningen elr vad man ska säga. Har däremot sett ett antal dressyrryttare som har det (:

den var ju snygg, att jag inte tänkte på Champion showring, har alltid haft de förrut. Varför har jag bytt Märke/modell??hmm..måste kolla upp den.

Glen Owen Wellington. Urgrymma för 3000 kr. Finns även lite dyrare från Jaguar. Men helst grymt sköna... Finns i 4 olika färger. :rofl:

Glen? inte Charles owen? Har tittat på en sådan men inte prövat och undrar lite hur storlekarna är på dessa...

Jag har en Chales owen wellington classic
dom är något små i storlekarna*
Jag har igentligen 55 men beställde 56 och
den sitter hur bra som helst!
Har aldrig haft skönare hjälm och
kommer nog aldrig att byta ut denna skönhet<3

Senast ändrad av en moderator:

Jag har den helsvarta Charles Owen hjälmen (The Rider tror jag modellen heter), tänkte köpa en Wellington men det fick jag inte för hon i affären efter att jag berättat att jag mest rider dressyr :rofl:

Trivs jättebra i den jag köpte i alla fall, den är hur skön som helst!

Tillhör inte direkt tråden men,
din häst ser jättetrevlig ut! :D

Jag har också en sån! Det är den enda hjälmen jag har haft som inte har sett ut som en svamp på mig (som Charles Owen gör). Dock är den lite trång för jag trodde att den skulle töja sig mer än den gjorde :p

Tack för bilden och prisuppgiften, är nu säker på att det blir en sådan fast marinblå dock det får vänta tills plånboken tillåter, vilket den inte gör nu. VILL HA! :cry:

Jag har 55 i min eurolite och 56 i min Csr. Vet dock inte vilken som är mest "normal" i strl.

jaG hade ett vagt minne att jag hade 56 på mina SS tidigare men hade ingen kvar att kolla uppgifterna, men har också 55 i eurolite. Har ingen ÅF häromkring nämligen..så de blir att köpa grisen i säcken.
/Bonde456

Jag har också en Champion showring deluxe nu, den är bra till dressyren men jag tror inte jag kan komma på hopp eller fälttävlan med den :angel:
Jag tycker jag ser konstig ut i alla hjälmar, men jag provade Charles Owen också och det var verkligen jättefult :crazy: Alldeleds för bred. Championen är mer hög i modellen:

DSC02494.jpg

Kommer inte ihåg vilka storlekar dock (har också eurolite sedan innan)

Ohhh...vågar jag ens ge mig in i den här tråden tro, jag som mest mullar i skogen med min pålle :o

Jag är supermallig över min nya fina hjälm som jag just fått hem. Den är inte alls särskilt lyxig, kostade inte ens 500kr, men den är såå skön och dessutom har den en väldans fin färg; chokladbrun med en sandfärgad rand mitt på :p

Jag vet dock inte om den är ett självklart val på dressyrbanan, men på hoppbanan borde den väl funka? :)

Jag är på jakt efter en ny hjälm efter ett misstag i förrgår, den får gärna inte vara allt för exklusiv och gärna brun. Vill gärna veta mer om din.
/U

kl
Är dressyrryttare men rider i charles owen whitaker modellen :angel:
Är grymt nöjd med den iaf :love:

23204673.jpg

25135623.jpg

27015632.jpg

Tkr det är jättesnyggt med en helt vanlig svart eller marinblå sammetshjälm oxå!

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 069
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset