Hjälm, Kavaj, Hatt och Frack

Sv: Hjälm, Kavaj, Hatt och Frack

Jo jag har ju lite sånna.. har inte ridit på 3 veckor för jag är så himla less.

jag rider med en svart charles owen showjumper xp och en marin pikeur diana kavaj trivs jättebra med båda två.

Jag har som du kan se på avataren en Pikeur frack storlek för liten just nu, det var nätt och jämnt jag fick den på mig när bilden på avataren togs :angel:
Till det har jag en Horka hatt. Tja billigt var det inte även om jag betalade halva priset för hatt och frack.

25811977.jpg

Rider jag i klasser där jag har hjälm och kavaj så blir det en blå Charles Owen hjälm och blå pikeur dressyrkavaj inte heller jättebilligt.

Oooh ja jag har mage att hoppa i en dressyrkavaj och även att rida dressyr i en hopphjälm :devil:

23941218.jpg

Svart hjälm från Horse head- superskön och mjuk!

Fyndade rejält förra året och hittade ett par vita ridbygor från moutainhorse för 100 kr och en sjöhagen wear kavaj för 175 kr. Allt sitter superfint!

/Fruxolisa

Här hakar jag på! :bump:

Jag har en Pikeur kavaj. Modell? Öhm.. Jag har noll koll.. Och en Charles Owen hjälm.
Ser iaf ut såhär:
24519381.jpg

Sen har jag en Christy's hatt och en Pikeur frack.

Gillar alltihop, fast hatten har börjat krångla:mad:
Precis sådär lagom tajmat när man ska tävla i helgen....

KL

Hakar också på. Eftersom rörmokare behövde komma in på vinden i trossbotten där så var jag tvungen att röja. Utöver tidigare nämnda plommonstop hittade jag nu också två hattar. Gedigna, fina, i rätt storlek. Passar mig perfekt. Bara en grej, de är mitt emellan dressyr hatt höjd och hög hatt höjd. Alltså några centimetrar högre än de hattar dressyrekipage använder. Värt att använda eller låta vara som dekoration?

Dessutom hittade jag en fin skräddarsydd frack i ull. Jag vet att de gula västsnibbar som sitter på dressyrfrackar går att få tag i lösa men funderar på om det kan vara värt att lämna in fracken till en skräddare/sömmerska och få den omsydd att passa mig. Den är verklligen jätte fin, om än i behov av en kemtvätt.

Ska se om jag inte kan fota grejerna.

höga trollkarlshattar går bort om du tävlar dressyr!!
men fälttävlansryttare brukar väl synas i lite högre hattar....

Svart hjälm från Horse head- superskön och mjuk!

Fyndade rejält förra året och hittade ett par vita ridbygor från moutainhorse för 100 kr och en sjöhagen wear kavaj för 175 kr. Allt sitter superfint!

/Fruxolisa

köpte även en skjorta i år på gbg horse show för 75 spänn:D

Pikeur för alla tillfällen! ;)
Modell Diana i marinblått, med sammetskrage och guldknappar och passpoil. Hade densamma modellen innan men när den inhandlades fanns de ju bara i "hel ull", den på bilden är av materialet coolwoll :laugh: Marinblå hatt i kaninhår från Christys. Vita byxor från Pikeur, handskar från Roeckl med bling på knäppningen och Cavallos "Piaff" stövlar. Ska väl inhandla mig en egen frack denna säsong oxå och då blir det förstås - Pikeur :p Plånboken ser mer ut som :crazy:
44.jpg

Snygg bild vännen :D
Audin har ju ändrat sig sedan jag såg bilder på den sist :eek:

Ush vilket hemskt namn :p!

*kl*
Min frack!
6feb09026red.jpg

6feb09009red.jpg

Senast ändrad:

Hakar också på. Eftersom rörmokare behövde komma in på vinden i trossbotten där så var jag tvungen att röja. Utöver tidigare nämnda plommonstop hittade jag nu också två hattar. Gedigna, fina, i rätt storlek. Passar mig perfekt. Bara en grej, de är mitt emellan dressyr hatt höjd och hög hatt höjd. Alltså några centimetrar högre än de hattar dressyrekipage använder. Värt att använda eller låta vara som dekoration?.

Personligen gillar jag låga hattar.. Tycker det är GRÄSLIGT FULT med hög hatt.. :angel: Men smaken är ju olika.. ;)
Ett litet tipps bara.. NÄR du nu ska ut med din hatt - hög eller låg- så se till att den är NERTRYCKT I PANNAN o inte sitter i nacken.. Byfånevarning direkt annars! ;)

Bild på mej i fracken som jag INTE trivs i - tycker den sitter skitfult på mej. :mad: VILL HA EN PIKEUR!!! :cry:

bild.php

Bonusbild på mej o "gillar inte" fracken samt hatten- som jag gillar!

bild.php

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 645
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm, den är så otroligt snygg och skön, men väldigt dyr. Har varit förälskad i den sen första gången jag såg...
Svar
13
· Visningar
2 629
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka