hjälp! tänka på med föl?

Sv: hjälp! tänka på med föl?

Har följt tråden på håll och håller tummar och tår på att allt har gått bra! väntar med spänning på uppdatering :) All lycka till!
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Hästen har väl inte fölat än, helt enkelt?
Det var ju inga direkt säkra fölningstecken som hon skrev om. Bajsar och far runt och stönar gör alla hästar. Det är bara det att man inte märker det förrens man fölvakar. ;)

Det var väl det med värkar som var skumt. Men även där kan stona ha diverse grejer för sig, när fölet trycker.
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

kl

Och med tanke på att tråden startades i dec och ts då haft hästen i 10 mån,så är det nog dags att fundera på om inte fadern finns närmare än hos säljaren :idea:
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Men skrev inte ts att det var mycket möjligt att hon blivit betäckt efter att de köpte? ;)
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Fast det finns ju faktiskt ston som gått längre än ett år.

Jag tycker att det är dags att sluta spekulera och vänta på TS. Det kan ju ha hänt precis vad som helst som gör att TS inte är här.
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Fast det finns ju faktiskt ston som gått längre än ett år.

Jag tycker att det är dags att sluta spekulera och vänta på TS. Det kan ju ha hänt precis vad som helst som gör att TS inte är här.

Tack!
Vi har INTE betäckt henne så ja vad ska jag säga? Vi vet inget iallafall.

Förlåt för sena uppdateringar alla, men internet funkar när det vill.
Förut idag vakna jag av att hon låg och stönade, vilket är normalt eftersom de är jobbigt med stor mage. Hon ställde sig upp och tryckte rumpan mot väggen och såg ut som hon hade panik. Hon har ätit helt okey idag men förut så la hon sig ner,började stöna, gnägga panikartat och streta med ena bakbenen.. Kom ut en gulaktig vätska ur vulvan, ej var eller urin. Är det vattnet eller har de slempropp? Fall det är den isåfall ? Hmm, enkel säger att hästar inte har slempropp endel säger att de har det?? Hon har inte ätit något de senaste 2-3timmarna!

Tack alla positiva,snälla & glada! :D
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

spännande :) väntar med spänning på uppdatering och bild på den lilla nya!
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 477
Senast: Freazer
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp