hjälp! tänka på med föl?

Sv: hjälp! tänka på med föl?

Grattis!! Följt tråden i det tysta… :) Ska bli kul att se den lilla :)

Ang om att naturen skulle ha sin gång menar väl ts att om fölet kan dia så är det väl bra men om naturen "väljer" det motsatta får det bli en nappbebis?

precis så menar jag! :)
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Om du har problem att lägga upp bilderna så kan du mms:a eller maila dem till mig så kan jag lägga upp - vi är så många nyfikna nu ju! ;)
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Även jag har följt tråden i tystnad. Vill mest säga Grattis! Även jag ser framemot bilder!
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Har skickat bilder till dig! :)

Ja jösses det hade du ju! :o Mailet hade hamnat i skräpposten. Här kommer i allafall bilder på Underverket! :D

April - det lilla bukefölet :love:
Bilden_har_ingenting_med_mig_att_gora_hjalpen_en_tjej_pa_forumet.jpg
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Åh så fin! Grattis, har suttit här och undrat om det verkligen blev något föl, men det blev det ju ;)
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

jadu, liten är hon inte iallfall ;)
Hon var runt 100-110cm i mkh när hon kom ut och hon var redan stabbig då ! :3
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Oj det var inte en liten en, häftig!

Men hur länge var hästen egentligen dräktig?? Känns ju som att det borde vara något slags rekord O_o
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Jätte fint föl :) nu vet inte jag vad din är för ras men mina 3 föl har varit 100-110 cm.."Halvblod" så om hon är halvblod så är det inte så stort tycker jag...
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Jag pratade med en mkt erfaren person igår och då fick jag veta att medel för den uppfödarens fölungar var 104-108 cm. Det största fölet som fötts var 113 cm och minsta 90. Generellt så blev de som föddes också stora som vuxna, 113 cm fölungen blev 176 cm och 90 cm fölet slutade på 155 (tror jag).
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Här har inte födelsestorleken hängt särskilt mkt ihop med vuxen storlek. Minsta nyfödd var 1m - 168 som vuxen, Två helsyskon båda ca 105 som nyfödda - ena 172 som vuxen andra 166 som vuxen, W långben var 120 som nyfödd 172 som vuxen. Så alltså har både en född 105 och en född 120 blivit exakt lika höga som vuxna och den som är minst som vuxen var alltså inte minst som nyfödd.
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 477
Senast: Freazer
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp