Hjälp om dräktigt sto

Haflinger

Trådstartare
Hej!
Vi har ett dräktigt sto som gått med vår hingst som är lite mer än 2,5 år. När de släpptes ihop första gången så hade han precis fyllt 2 år och hon var 10 det var i april 2015. I början betäckte han henne flera gånger. Men sen efter typ 3 månader betäckte han henne igen. Och nu kan han stå och nosa henne i rumpan utan att hon bryr sig men om han försöker hoppa upp varnar hon och tänker sparka. Hennes kors har även sjunkit ner och jag har för mig att jag nån gång har hört att det kan göra det på dräktiga ston.
Så nu behöver jag er hjälp tror ni hon är dräktig isånafall på vilket försök.
 
page1image256
Här är en bild kanske inte hjälper så mycket men.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 465
Senast: Freazer
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 394
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp