Hjälp mig!

Welsh

Trådstartare
Tala förnuft med mig. Tala om för mig varför jag inte ska skaffa en 5a.
På jobbet så ser vi regelbundet små nyfödda bebisar då vi har snittade mammor på Uppvaket. Det suger i mig när jag ser dem men ser även fram emot att vår yngsta som nu är 3, ska bli självgående och att vi vuxna ska komma in i ett nytt skede av vårt liv.

så hjälp mig nu att komma ihåg varför jag inte ska ha en 5a:crazy:
 
Sv: Hjälp mig!

hmmm... dyrt?har du kärlek så det räcker till en 5?måste kanske köpa större hus?:p äh ja vet inte, men räcker det inte me fyra?:)
 
Sv: Hjälp mig!

hmmm... dyrt?har du kärlek så det räcker till en 5?måste kanske köpa större hus?:p äh ja vet inte, men räcker det inte me fyra?:)

Nja vi har ett stort hus som rymmer en 5a. Vi har 7 sitsig bil.

MEN
Jag blir 37 i år. Äldsta barnet är 12. De andra stora i familjen vill inte ha en bebis och det vill jag inte heller tror jag, iallafall inte mellan sugen på jobbet.:o Dessutom så ser jag framemot att vara fri på för middagarna när alla barnen är i skolverksamhet (nästa höst så börjar minstingen 4 års verksamhet mellan 8-11) fri så att jag kan få börja rida igen......
 
Sv: Hjälp mig!

Du ska inte ha en 5:a pga av du ska vänta till att barnen blir större och då bli kontaktfamilj åt andra barn.

Pronto!!!
 
Sv: Hjälp mig!

Mycket bra argument!

Welsh vet ju att yngsta barnet bör ha fyllt tre år innan man kan komma i åtanke för att bli kontaktfamilj;)
 
Sv: Hjälp mig!

Längtar du efter en till så är du inte färdig med bebisar tror jag.
Vi har diskuterat detta i min bekantskapkrets och vi har nästan alla passerat bebisstadiet. Men vi var rörande överens om att det kom till en punkt där man kände sig nöjd och klar med den biten. En känsla av att man gjort sitt.
Vi var flera som skaffat fler barn än vi tänkt eftersom det krävde efter flera.
En kompis sa att när hon efter sista vandrade ut från BB med bebben i bilstolen visste att det var sista gången hon gjorde det.
Så tyvärr, inget övertalande från mig.
 
Sv: Hjälp mig!

Längtar du efter en till så är du inte färdig med bebisar tror jag.
Vi har diskuterat detta i min bekantskapkrets och vi har nästan alla passerat bebisstadiet. Men vi var rörande överens om att det kom till en punkt där man kände sig nöjd och klar med den biten. En känsla av att man gjort sitt.
Vi var flera som skaffat fler barn än vi tänkt eftersom det krävde efter flera.
En kompis sa att när hon efter sista vandrade ut från BB med bebben i bilstolen visste att det var sista gången hon gjorde det.
Så tyvärr, inget övertalande från mig.


Nja, kanske stämmer för en del. Stämmer inte om man som TS och jag älskar små bebisar. Tycker de är helt underbara och blir aldrig trött på att sköta dem inte ens om de har kolik eller är "stökiga" på annat vis.

Vet sen inte hur det blir för TS när hon kommer dit men jag älskar inte alls lika mycket tonårstiden. Älskar givetvis barnen i sig då också men arbetet kunde jag faktiskt vara utan och är för egen del mycket glad att jag inte har skaffat en femte.....så TS vänta ett år till till din äldsta blir 13 med att skaffa en till så får du se om du vill då!
 
Sv: Hjälp mig!

Jag steriliserde mig fort som attan efter 3an så att det skulle vara kört när suget satte igång vid 3ans 2årsdag.
Man måste ju liksom få slut på det.
 
Sv: Hjälp mig!

Bebisar blir barn väldigt fort, och barn har du redan så många ... :angel:

Hjälpte det?! :p

Lite;) + det där någon skrev om 13 åringar:crazy:Jag tycker redan nu att man lever på en balansgång med 12 åringen och så skiver ni att 13 är ännu värre. Nä man kanske skulle flytta till England där det är så poppis med internatskola från 3-18 års ålder:idea: Då skulle jag kunna ha massor av bebisar och sen när de blir barn så skickar man iväg dem och får hem färdiga vuxna som kan ge mig barnbarn:love::idea:
 
Sv: Hjälp mig!

Men du!!
Vi kan byta, du får min bebis så tar jag din 12åring så kan vi byta tillbaka om en sådär fem år när bebisen börjar bli rolig!!

/TC som tycker att små bebisar är ganska tråkiga........
 
Sv: Hjälp mig!

Min man fick nummer sex nu... Och vi funderar på en till (nummer två för mig i så fall) trots en 13-åring här hemma.
Men det är nog bäst om alla är med på det. Det är jättebra med tonårig barnvakt ju!:idea::idea:
 
Sv: Hjälp mig!

Motargument: Mänskligheten kan inte öka så mycket populationsmässigt. Mer än två blir ju redan en expansion så att säga.
 
Sv: Hjälp mig!

Man kanske kan tycka att 5 barn inte är mycket jobbigare än 4 barn. Men om det 5:e barnet har s k "särskilda behov" kan det behöva långt mer än en femtedel av föräldratiden ... Då blir det tufft även för de äldre barnen.

Man vet vad man har, men inte vad man får ...

FG
Domedagsprofeten :cool: ;)
 
Sv: Hjälp mig!

Man kanske kan tycka att 5 barn inte är mycket jobbigare än 4 barn. Men om det 5:e barnet har s k "särskilda behov" kan det behöva långt mer än en femtedel av föräldratiden ... Då blir det tufft även för de äldre barnen.

Man vet vad man har, men inte vad man får ...

FG
Domedagsprofeten :cool: ;)

Ja ett till bra argument, vår 3a går hos logoped då han inte talar så mkt. Något mer att tänka på när suget kommer på jobbet:bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 964
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 413
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boendeekonomi är jättekul!
  • Bästa film
  • Sämsta filmen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tips på bra skomakare!
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp