HjÄÄÄÄlp

T

_Twilight

snart dags att välja gymnasie och jag har ingen aning om vad jag ska gå..?? hels nåt där man får "utbildning" i dressyren. men jag hittar inget som verkar passar... nån som vet nåt bra ställe???? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
stavningen suger :angel:

Sv: HjÄÄÄÄlp

Ett: Den här tråden ligger väldigt fel. ;)

Två: Strömsholm rekomenderas av somliga. Professionell utbildning, men fritiden suger tydligen. Vad vet jag egentligen.... Det beror vad man prioriterar helt enkelt.

Tre: Flyinge vet jag ingenting om, men det låter bra.

Fyra: Plönninge. :love: För dig som redan rider bra utvecklas du mest genom att du får rida väldigt mycket olika sorters hästar, och det ordentligt. Grundridningen prioriteras väldigt mycket, nästan bara faktiskt men det är ju också den som är viktigast. Fasst det beror iof också mycket på vem du år rida för. :)
Teoeretiskt lär du dig sjukt mycket. :D
Umgänget är underbart, så länge man inte är för känslig, är du det så hjärntvättas du ändå under de tre åren du går där så det är lika bra att ge efter på en gång. :rofl:

Men, jag rekomenderar dig att höra efter mer om Strömsholm och Flyinge. :D

De jag kommer på södär apprå på är Stömsholm och Plönninge. Verkar bra och organiserat. Nytt och fräscht också.

Om du går en vanlig linje, och sedan väljer till specialidrott som individuellt val. Så får du några timmar i veckan som du får träna för din egen tränare i din egen idrott, samt får betyg i den idrotten.

men har flyinge och strömsholm gymnasielinje :confused: . Deras utbildningar går man väl på efter gymnasiet.

tusen tack för alla svaren.. hmm lite lite lättare att välja nu kanske:p

ta upp det med studievägledaren på skola,de kommer säkert att vara lite motsträviga men det är faktiskt deras jobb att hjälpa dig hitta information

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 287
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 632
Senast: tanten
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
640
Senast: Hajfisk
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 515
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna