Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Sv: Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Hej

Har läst tråden till viss del och kan informera om att HOPP har lagt ner sin verksamhet!

Dom föreningar som jag vet finns är hundfrämjandet, hundis, hittehund nu, sedan kan man alltid försöka hitta djurskyddsföreningen där man bor!

Men vet att flera föreningar tar inte in Pittbulls blandisar.

Att omplacerar en hund fungerar oftast bra, hundar är inte skapta som oss människor utan får dom det dom behöver i tid och engagemang, mat så bor dom oftast snabbt in sig i sitt nya hem. Ålder kön ras spelar mindre roll!

När det blir strul vid omplaceringar så är det oftast problemhundarna som det krånglar med och då oftast pg av att matte-husse glömde berätta allt. Men är man bara ärlig vid en omplacering och berättar hundens alla dåliga egenskaper, vanor mm så brukar man hitta rätt hem som är beredd att jobba med detta.
Undanhåller man dom så blir det problem och nya hemmet blir glatt överaskat när hunden har mer med sig i bagaget och placeringen blir inte bra! Hunden kanske måste byta hem igen eller avlivas!

Jag är alltid för omplacering så länge hunden inte är farlig för sin omgivning!
Sedan måste man som sagt se till var hunds behov så det verkligen blir rätt och inte ta första bästa nya hem, därför tycker jag det är kanon bra att ovanstående föreningar finns med idiellt arbetande människor som lägger ner sin tid och kunskap för våra fyrbenta vänner!
 
Sv: Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Oj, vilken gammal tråd du hittat!
 
Sv: Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Ja men det är viktigt detta med omplaceringar!
Det är så många många hundar som hela tiden söker nya hem och det finns väldigt många bra seriösa föreningar som jobbar med detta.

Tycker det är viktigt att vi först och främst tar hand om våra svenska hundar, istället för importerar en massa!!

Så det är bra om dom föreningar som håller på får synas så mycket som möjligt.
Avlivning är alltid trist om hunden är fullt frisk mm
 
Sv: Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Det är ju synd att det inte finns sådana föreningar uppe i norrland,jag kan garantera att behovet finns även där...
 
Sv: Re: Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Jadzia skrev:
Rottweilern har skärpa, vilket inte är något man vill blanda med APBT:s kamplust. Det är helle rinte så lyckat om valpen ärver hårdhet från Rottweilern. APBT är en vek ras och behöver sin förarvekhet för att vara så go som den är.


Kunde inte ha sagt det bättre själv! *tummen upp*
 
Sv: Re: Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Finns säkert någon bra som kan ta hand om hunden....jag själv har en ompl och det har varit jobbigt,men han e nu 3 år och en av de trevligaste hundar jag träffat. ingenting e omöjligt dom får väl ta hand om hunden tills dom hittat nån bara.
 
Sv: Hjäääälp...behöver råd och hjälp angående omplacering av hund !!!!! (långt)

Vart bor du? I Stockholm finns ju annars hundstallet.

www.hundstallet.se
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 841
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 096
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 466
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp