Hittekatten har fått ungar

Mynta2

Trådstartare
Inte dåligt räknat på en hittekatt va ? 1 vecka räknade jag fel på...beräknade till 16/6...;)

5 st blev det. Hon födde dom på mattan framför balkongdörren...knappast i sin låda man så stort gjort i ordning. Hon måste ha fått dom strax innan jag kom hem, för efterbörden satt kvar i en navelsträng...men den åt hon upp ganska snart. 1 unge hade legat lite utanför, så den var ganska kall...men jag gnuggade och stod i, sen var jag tvungen åka i väg 1 timma (skriva lägenhetskontrakt = nödvändigt)..och när jag kom tillbaka var den varm och fin och diade. Mamma katt stötte aldrig bort den heller...Himla bra mamma.

Färger är jag rätt kass på, men det är 2 röda (som mamman) och 3 sköldpaddsfärgade. De sköldpaddsfärgade har lite olika mönster..men dock är dom 3 färgade hela bunten mer eller mindre.

5 stycken känns liiiite för mycket, men det får gå det med. :D

Sv: Hittekatten har fått ungar

Jag har ingen kamera och heller ingen mobilkamera. Den enda jag känner som äger en digitalkamera är i USA nu och kommer inte hem förräns 29/6 :(.

Synd med bildbristen, men grattis till 5 små liv! :)
Vår hittekatt som vi tog om hand om förra våren/sommaren födde 6 ungar under våran säng och det blev rätt livat när dem blev äldre kan jag säga. :crazy: :D

Va gulligt med så kissekatt-ungar :love:

Synd att vi inte kan se några bilder på de små sötingarna. Men vi kan i alla fall drömma om hur småttingarna ser ut :d

Hon har inte speciellt mycket mjölk tycker jag...menas: det är inget direkt juver att tala om. Kommer det räcka tror ni ? :confused:

Vad skönt att allt gick bra!
Iväg och köp en digtal hushållsvåg med gramgradering! Det är viktigt om du tror att hon inte har tillräckligt med mjölk att väga ungarna dagligen för att på så sätt se om dom får i sig ordentligt! I annat fall måste dom stödmatas.

Nu högg d i magen! Kattungar i götet... Gahh! *stå emot!*
Jag har inte plats m fler missar men ååååå, vill haaa!:angel:

Haukur skrev:
Nu högg d i magen! Kattungar i götet... Gahh! *stå emot!*
Jag har inte plats m fler missar men ååååå, vill haaa!:angel:

:crazy: Här också. Kattungar... sköldpaddsfärgade kattungar! :love: Göteborg är inte såå långt bort :angel: Tänk om man bodde i 6 rum och kök ute på landet...

Stort grattis till den stolta matten, och givetvis till den duktiga mamman! :bump:

Hmm, jag kanske förhastade mig. Nu har hon hängpattar med massa mjölk i ;)...så mjölken kanske inte riktigt kom i gång på en gång. Å barnen växer så det knakar *tycker jag* :)

Jajjemän, och om jag INTE mins helt fel, så är det OTROLIGT nära där du bor...dvs om du fortfarande bor kvar i Kviberg *kanske mins fel* ?!

Mynta2 skrev:
Man behöver inte ha 6 rum och kök för en sköldpadde ;)

Eller två...:angel: Visst behöver väl mina två en ny kompis att leka med! :idea: (Så fort jag tänker tanken hör jag sambons röst: "Inte fler än två!" :D )

Mynta2 skrev:
Jajjemän, och om jag INTE mins helt fel, så är det OTROLIGT nära där du bor...dvs om du fortfarande bor kvar i Kviberg *kanske mins fel* ?!
Tyst på dej;) Ja, jag bor kvar i kviberg. På 27 kvm och har redan två katter, inget hem du vill att dina bebisar ska växa upp i:angel:

Vill ha vill ha vill ha!

Ok, men har du kanske en digitalkamera då ? ;)...Skulle behöva lite bilder då dom nu börjar öppna ögonen.

Ja jag har ju d.. Men jag är tyvärr inte i stan nu och kommer inte dit förrns helgen efter midsommar:( Är hemhemma och jobbar..

Hör av dig om du behöver hjälp med något. Jag har avmaskningsmedel och ett paket RC babycat kvar sedan kullen, och har digitalkamera ;)

Ser det ut som du kommer "bli av med dem"? Jag kan slänga ut en trevare bland folk jag känner annars.

Mina som jag skulle ha blev uppätna av en grävling......
Någon som kan skjutsa dem uppåt i landet?

Är det okej om det blir stallkatter av dem?

Kanske jag blir av med 4...Min granne, min arbetskollega, teknikern där jag jobbar och en klasskompis till min kompis. Men det är ganska osäkert än så länge. Grannen tror jag mest på då hans fru är en cat-woman ;)..Hon bara äälskar katter. Dom har 3 själv, varav 1 ev är dödsdömd i canser :(.

Tack för att du försöker hjälpa, jag ska bara få lite bättre besked av dessa 4 först. Men dom är ju bara 1 vecka än så länge...men som sagt, man kan ju börja i tid ;)

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 798
Katthälsa Hej! Jag har en hankatt som är ca 5 år. Han är en väldigt mysig katt som kan ligga jämte mig och sova hela natten i min famn. Han är...
2
Svar
28
· Visningar
2 747
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Katthälsa Har en honkatt på 1,5 år sedan innan och för en månad sedan flyttade 2st ungkatter på ca 5 månader till oss. En hane och en hona, inte...
Svar
8
· Visningar
6 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka