Hitta stallplats ?!

Sv: Hitta stallplats ?!

Då är de stallägarna ändå inget att ha. Jag hyr ut platserna i vårat stall eller rättare sagt jag sköter kontakten och det har hänt flera gånger att folk har hört av sig och vill komma och kolla och sen sagt att platsen inte är intressant. Har inte blivit sur någon gång än så länge :)

Hejsan!
Jag ska nu köpa häst, men jag har ingen stallplats änsålänge.
Jag bor ute på landet, och här finns ett enda stall som jag kan tänka mej att vara uppstallad i som jag vet om. Det finns inga fler annonser på blocket som är i närheten/med rätt "egenskaper" (ridhus, ridbana, stora hagar, rymligt stall, cykelavstånd, fin natur).

Jag undrar då om ni har något bra tips på hur man hittar en stallplats? :)

Och detta stallet, mitt "drömstall" som jag berättade finns i närheten, vill jag naturligtvis se om jag får ha häst uppstallad i. Men hur ska jag kontakta dem?
Jag har numret, men jag tycker det känns konstigt att bara ringa och presentera sig & fråga rakt ut om de har en ledig boxplats som de hyr ut. Och att bara klampa in sådär känns ju inte heller riktigt rätt. Så är det bara att ringa eller? De har ingen hemsida och jag vet inte mailen.

Tacksam för svar! :D

Tycker du ska annonsera ut på nätet och i närheten på anslagstavlor exempelvis.
Det bästa du kan göra om du har intresse för ett närliggande stall är väl bara att gå dit och ringa på klockan!!Hade jag som stallägare varit trevligast eller ringa men det är ju alltid bäst att prata mellan fyra ögon!!!!

Lycka till:)

Nej jag vet att det är lite överdrivet att tänka så :o I mitt fall handlar det ju dessutom om ett ridhus som jag isf skulle vilja nyttja typ max 2-3 ggr/vecka för lite jogging så länge det åtm är någorlunda ridbart ute (dvs inte blankis på 100 % av marken - jag är van uteryttare) så det är ju heller inte lika petigt som en stallplats. Bara det är mindre halkigt än ute är jag ju nöjd typ. Mao blir jag säkert dessutom nöjd vid en ev titt, så varför ska jag redan nu oroa mig om att behöva säga nej liksom. Suck :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 544
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 911
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar