Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, du måste ju naturligtvis veta vad du ska ha för styrka. Men vet man att man är astigmatiker så har man förmodligen koll på det.
Ja, alltså ett recept behöver man hos fina optiker på fina gatan också. Och sånt har man rätt att ta ut. Jag beställer mina glajjer på nätet också och uppdaterar mitt recept med jämna mellanrum hos fina optikern på fina gatan för typ en hundring. Funkar grejt. Jag är astigmatiker, närsynt som en gnu, har åldersrelaterad långsynthet, har förvärvad skada på synceller, samt obstinat-anti-glasögon-ovana - u name it - alla typ knots on the rope och vad jag kan se är det inga som helst problem för mig att beställa glajjer även på extraoptical.

Jag vill hissa Extra Optical till SKYARNA. Köpte ett par glasögon där för en hundralapp på vinst och förlust i våras någon gång, blev så himla nöjd att jag beställde två par till på pin kiv häromveckan (det är ju lite kul att ha några olika) och jag är så nöjd! De är inte bara snygga, de är dessutom funktionella ;) Och kostar alltså hundra spänn styck, 79:- i frakt.

Jag hissar också. Har köpt 3 par därifrån. Använder bara när jag kör bil och om jag tittar på tv. Så har ett par liggande i bilen, ett par hemma hos föräldrarna och ett par solglasögon i bilen också. Solglasögon är ju alldeles fantastiska!
Jag fick hem ett par som var lite defekta, inte så att de inte går att använda, det var fastsättandet i ramen som var lite konstigt, syntes bara om man tittade noga. Jag skickade in en bild och fick ett par nya glasögon, fick behålla de gamla också. Så, så, så himla nöjd!

karl-fazer-winter-edition-dark-chocolate-200g-b.jpg

Diss
För mycket i ett

Jag HISSAR :p

866372.JPG

DISS. Smakade först starkt, nästan rökigt, sen ingenting.

866211.JPG

Varken hiss eller diss. Maken älskade den men för mig är det alldeles för mycket beska tyvärr.

865955.JPG

HISS! Massor av smak, riktigt god.

865289.JPG

HISS! Bäst ikväll, väldigt mjuk och rund smak.

Jag ba "vad är `Ingefärs´för något?" :rofl:
Jag vill HISSA Pretty Little Liars - kan vara bästa serien ever! Såg julavsnittet igår och vågade knappt gå hem :eek::rofl:
Och ifall det inte skulle höra till tråden så kan jag väl hissa något jag absolut aldrig någonsin skulle ens tänka tanken på...men fick den av en vän igår och... :love: (och ja, de är "överhypade" men ÄNDÅ...)

P9349.jpg_600_600.Jpeg

Har nu provat Gårdschips, både i smakerna tryffel och lime/svartpeppar.

Det är en kombinerad HISS-DISS.

DISS för att dom inte smakar ett dugg som tryffel eller lime.
HISS för att det är god smak ändå (gräddfil/lök, båda smakar ungefär samma) och bra krisp, samt en kul idé.

Men dom borde verkligen fixa smakblandningarna.

Har nu provat Gårdschips, både i smakerna tryffel och lime/svartpeppar.

Det är en kombinerad HISS-DISS.

DISS för att dom inte smakar ett dugg som tryffel eller lime.
HISS för att det är god smak ändå (gräddfil/lök, båda smakar ungefär samma) och bra krisp, samt en kul idé.

Men dom borde verkligen fixa smakblandningarna.

Som jag sagt tidigare i tråden, vill man ha tryffel är det Torres tryffelchips som gäller, de är gudomliga :love: Gårdschipsen var en total besvikelse. Deras chipotlevariant kan jag halvhissa, den är inte så dum.

juleskum-pepparkaka-pase.jpg

DISS. De smakade inte särskilt mycket, och när de väl smakade något smakade de väldigt konstgjort och läbbigt. Som en svag chai latte, ungefär. Euww.

En fet DISS till Gilles färdiga pepparkaksdeg. Tråkig att jobba med (spricker och har sig), grådaskig i färgen och inget vidare i smaken :wtf:

Hiss till estrellas fresh dip med soltorkade tomater och vitlök. Kan tänka mig att den är god även till typ grillat på sommaren osv. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka