Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
fazer_keksit_marianne_345g_707229_650x650_300813.jpg

HISS! Smakar tydlig pepparmint. Riktigt goda

Jag vill både hissa OCH dissa ICAs saffranskringlor. De är goda, men har en lite lam smak av saffran. Däremot är de lite för spröda så de trillar sönder när man tar en liten tugga. Och så är pärlsockret för hårt, men det är ju en annan sak ;)

Total HISS:

9253745098782.jpg

Den fungerar perfekt på täljstenskaminen, värmen fördelas mycket bättre. Jag var tveksam men fick ett bra pris så jag tänkte att man kan ju testa. När jag hittar den igen till ett bra pris (för de flesta ordinarie priser är svindyra) ska jag köpa till spisen i köket och den andra täljstenskaminen på övervåningen :up:

Total HISS:

9253745098782.jpg

Den fungerar perfekt på täljstenskaminen, värmen fördelas mycket bättre. Jag var tveksam men fick ett bra pris så jag tänkte att man kan ju testa. När jag hittar den igen till ett bra pris (för de flesta ordinarie priser är svindyra) ska jag köpa till spisen i köket och den andra täljstenskaminen på övervåningen :up:
Ca-pris och vad kallas det?

Total HISS:

9253745098782.jpg

En fläkt? Var sätter man den? Finns ju inget skydd för vingarna så den måste väl sitta skyddat menar jag...

En fläkt? Var sätter man den? Finns ju inget skydd för vingarna så den måste väl sitta skyddat menar jag...
Jag tror att man ställer den ovanpå spisen/kaminen och värmen får den att snurra. Kommer knappast upp i någon högre hastighet så den kan skada om man petar på den, möjligen att man kan bränna sig.

Drabbades av totalt hjärnsläpp när jag handlade te och köpte detta:
150_i_44967145059.jpg

Jag avskyr allt som smakar apelsin och är inte särskilt förtjust i vitt te (det är en blandning av grönt och vitt om ni inte kan läsa den lilla texten) så jag begriper inte vad som flög i mig. :cautious: Döm om min förvåning när jag insåg att den var riktigt god! Mjuk trevlig smak och apelsintonerna balanserar bra mot ingefäran => hiss!

@Linda8142 och Mia_R:

Jag köpte min på CO till medlemspris 499kr, ord 799kr men den är slut där. Den billigaste jag hittat i Sverige är Nimab/Swedol för 995kr. Har börjat kolla eBay, Amazon odyl för jag vill ha fler!

Det stämmer att den snurrar pga av värmen, det blir en värmeskillnad mellan fläkten och den omgivande temperaturen (Seedbeck-effekt) som genererar el till motorn. Jag skulle inte vilja stoppa in fingrarna i den när den går som mest, dels är den varm och dels snurrar den fort när det är fart på kaminen!

Jag märker verkligen skillnad så för mig var den värd pengarna och jag letar som sagt efter flera.

På Clas heter den värmedriven kaminfläkt och söker man internationellt är det "heat powered stove fan".
Min sidekick blev eld & lågor (pun intended!) och efter en stunds sökande hade hen köpt en begagnad men fullt fungerande Ecofan på en facebookloppis för 300:- och två timmar senare hämtades den upp på andra sidan stan. Min sidekick hälsar och tackar för tipset!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka