Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå julmust längtar jag tills denna kommer ut på systembolaget för säsongen (HISS):
8cd31ec1788de7cf_org.jpg

Den är alkoholfri men säljs på bolaget som sagt. SÅÅÅ god! Alla läsk-muster kan slänga sig i väggen!
Det enda som är lite synd är att den har en riktig kork, så först tänkte jag att då måste man ju dricka upp hela på en gång (:angel:)… MEN den håller sig bubblig öppnad i kylen om man stoppar ned skaftet på en tesked i flaskhalsen. Jätteknäppt tips första gången jag hörde det men det funkar, har testat själv på både musten och mousserande vin. Håller sig som nyöppnat i ett dygn till! :up:
Jävla buke. Nu är julen omstöpt. Nu kommer jag inte kunna dricka apotekarnes längre. Käre tid vad god den här var! Jättehiss från mig också. :up::d

Ingen nyhet, men måste HISSA! Vilmas knäckebröd/knäckesticks/fikasticks! Så jäkla goda, och dom är ekologiska, och bakade i Sverige :) De jag provat är Kardemumma, Kantarell (trots jag inte äter svamp tycker jag dessa är goda!), dill & lök samt chili sesam. Alla dom är supergoda.

Nu sitter jag med iPad så jag kan inte lägga in bild, men supermegshimlaHISS till Dumle pepparkaka! :d Den är alldeles löjligt god! Som att äta pepparkaksdeg men lite mildare och lenare i smaken. Och med lite god choklad som sagt. Mumsalabim! :)

Jävla buke. Nu är julen omstöpt. Nu kommer jag inte kunna dricka apotekarnes längre. Käre tid vad god den här var! Jättehiss från mig också. :up::d

Kul att du gillade den! :D:love:

@Ninnurur håller med om Hiss till Dumle pepparkaka, men tycker inte den smakar pepparkaka utan bara ingefära. Men det gör inget för den är supergod :d

Kul att du gillade den! :D:love:

@Ninnurur håller med om Hiss till Dumle pepparkaka, men tycker inte den smakar pepparkaka utan bara ingefära. Men det gör inget för den är supergod :d
Den är god, men kunde vara godare. Men jag upplevde att det blev mer pepparkakasmak om man tuggat bort chokladen och bara hade dumlen kvar så att säga. Jättegod då! Gud så sugen jag är!

Nygårda lagrad julmust på bourbonfat - Diss!
Va så klart tvungen att testa efter alla lovord från buke men nä, usch den va inge god alls :(

2v9p08h.jpg

Gunry tvål Choklad & Apelsin - Hiss!
Luktar helt underbart!

2uf67o0.jpg

Kom på en sak till...
Coop Änglamark ekologisk pepparkaksdeg - Hiss!
Dock med en liten minidiss till att den innehåller div. oljor (bl.a sketdålig palmolja) istället för äkta smör.

Såg att någon hissade tvål. Måste passa på att hissa denna också.

34936.jpeg

Billig och luktar såå gott :) Fast jag har en grej för allt som luktar äpple.

Nygårda lagrad julmust på bourbonfat - Diss!
Va så klart tvungen att testa efter alla lovord från buke men nä, usch den va inge god alls :(

2v9p08h.jpg

Gunry tvål Choklad & Apelsin - Hiss!
Luktar helt underbart!

2uf67o0.jpg

Jag har grungrytvålen med pepparkaksdoft. Man luktar pepparkaksdeg om händerna, och blir konstant sugen på pepparkaksdeg/pepparkakor. Jag som ibland när jag är slö brukar använda handtvålen i ansiktet har dock fått inse att det blir lite väl mycket pepparkaksdoft. Men tvålen får ändå en HISS!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka