Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill dissa ALLA som säger lussebullar och egentligen menar lussekatter!! Det heter Lussekatter!! Jag kan gå med på lussekisar också, men inte bullar!! :devil::rage::devil::rage: :D

Jag vill dissa Naturdiets shake eftersom de smakar papper!:cry: Jag undrar hur många kalorier det är i riktigt papper och om det är godare att äta? Om jag ritar dit en lussekise eller ett choklad kanske jag kan lura hjärnan? Eller så blir jag fetare av bara bilden!

Jag vill hissa den här delen av landets mjölk från ICA. God, tycker barnen och jag tycker det är bra att den kostar några kronor mindre. Även om jag på så vis beter mig som ett svin mot våra stackars mjölkbönder.

Jag vet inte om jag ska hissa eller dissa, det får bli både på denna:

2014-11-02190834_zps10082576.jpg

Jag älskar rotfruktchips, föredrar det framför vanliga potatischips, men den här sorten var lite nja. Rödbetorna som är min favorit är okej, men palsternackan har bismak.
Jag föredrar rootfruit, de är mer saltade och sprödare, de fethissar jag.
40g_rootfruit.jpg

Jag får nog dissa Rootfruit. Jag hoppas att påsen var ett olycksfall i arbetet men palsternackschipsen var inte bra. De var för tjocka smakade bränt och var knalliga istället för krispiga. Jag som älskar palsternacka blev jättebesviken.

Men vad synd :( jag var där en gång när föregångaren hade den och provade deras pizza - tyckte inte om det. Fast alla tycker ju olika också.
Får kanske prova något annat nästa gång och se. Om du går dit igen, prova pommesen! ;)

Minns inte om jag åt pizza där någon gång förut (men tror att andra i familjen gjorde det): däremot t ex en helt underbar spöfiskad tonfisk..... Och även i övrigt var vi där lite nu och då och åt middag, med eller utan släkt/vänner när vi inte orkade ordna kalasen hemma (t ex för att fira framgångar i sadeln ;))
"Hemgjord" pommes med skalkanter kvar tycker jag är ganska basic. Kanske ger vi det någon mer chans, mer troligt väljer vi den restaurant som finns några hundra meter därifrån. Så passar på att HISSA restaurant Pont i Täby.

MegaDISS för färdiga mackor från Green Hill catering. Torrt, tråkigt bröd och uberminimalt med fyllning. Har testat ost- och skinkciabatta samt Skagen i grov baguette

Jag får nog dissa Rootfruit. Jag hoppas att påsen var ett olycksfall i arbetet men palsternackschipsen var inte bra. De var för tjocka smakade bränt och var knalliga istället för krispiga. Jag som älskar palsternacka blev jättebesviken.
Smak är ju en personlig upplevelse, men jag hoppas du bara hade otur! Det är just för att jag tycker de är krispiga och smakliga jag tycker Rootfruit är bland de bästa i genren! Har du någon annan sort att rekommendera?
Änglamark har en sort som jag tror tandläkarförbundet sponsrar, för de är knalligt tandbrytande hårda och smaklösa, men Kung Markattas tycker jag var lite bättre, dock ganska dåligt med smak på.

Minns inte om jag åt pizza där någon gång förut (men tror att andra i familjen gjorde det): däremot t ex en helt underbar spöfiskad tonfisk..... Och även i övrigt var vi där lite nu och då och åt middag, med eller utan släkt/vänner när vi inte orkade ordna kalasen hemma (t ex för att fira framgångar i sadeln ;))
"Hemgjord" pommes med skalkanter kvar tycker jag är ganska basic. Kanske ger vi det någon mer chans, mer troligt väljer vi den restaurant som finns några hundra meter därifrån. Så passar på att HISSA restaurant Pont i Täby.
Vad lustigt, för just den restaurangen skulle jag DISSA :rofl:
Vi var där i somras men fick vänta länge på att beställa, folk som kom dit efter oss fick beställa före oss. Maten var acceptabel, men vet inte om den direkt var prisvärd, personalen var mjaa. Men visst ligger den vackert där vid vattnet :)

HISSAR jag kvarterskrogen Vagabond i Malmö. :p Maten var lika god nu, som jag mindes att den var när jag var där senast för typ 20 år sedan. Extremt snabb service, trots mkt folk och det blev lite förvirring när jag beställde, så jag fick lite fel mat, det fixade de till på två röda. Mkt nöjd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka