Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Asko
Såhär beskriver Systembolaget musten. Själv skulle jag inte beskriva den som söt (jämfört med all annan julmust), men gissar att provarna på bolaget jämför med vin? ;) Men kryddig och med ett "djup" i smaken, och mer vuxen smak.

Det finns en till likadan must som är lagrad på romfat (istället för bourbon som den jag tipsade om) men den har jag inte testat. Måste nog bli en sån också i år!

SÄLJSTART 3 NOVEMBER står det så nu finns den i butik! :bump:

@Asko
Såhär beskriver Systembolaget musten. Själv skulle jag inte beskriva den som söt (jämfört med all annan julmust), men gissar att provarna på bolaget jämför med vin? ;) Men kryddig och med ett "djup" i smaken, och mer vuxen smak.

Det finns en till likadan must som är lagrad på romfat (istället för bourbon som den jag tipsade om) men den har jag inte testat. Måste nog bli en sån också i år!

SÄLJSTART 3 NOVEMBER står det så nu finns den i butik! :bump:
Romfatslagrad är god. Den på bourbon är magi.

pepparkaka_5064122ae087c3104058ef8d.jpg

HISS! Något klen i smaken, och man får gräva/äta ett tag innan man hittar pepparkaksbitarna då de är lätträknade i översta lagret men...mmmmums! :d

Jag hittade Marabou Salta Mandlar (inser nu att den har funnits ute i butik i ett par månader). Men HISS!!! Jag älskar Toblerone med salta mandlar men har inte hittat den i Sverige, så HISS!!

Jämför du julmust med cola? :eek: :yuck:
TotalDISS på hädelsen! :nailbiting:

Min van som inte ar fran Sverige sa att det smakade som en blanding av Coca Cola och ol nar hon fick prova julmust... Jag tyckte det var en ganska bra beskrivning!

HISS! Något klen i smaken, och man får gräva/äta ett tag innan man hittar pepparkaksbitarna då de är lätträknade i översta lagret men...mmmmums! :d

Ah men fyyy vad gott! Kan man skicka glass pa posten utan att den smalter pa vagen tro? Jag vill haaa!

ipcpwmkc1yg7cpeh0kul.jpg

DISS! För att både ICA och COOP envisades med att bara ha dom här och inte ha lussebullar i samma märke (mitt lilla ICA har båda delarna)
Jag var sugen på lussebullar, mest för att de är så himla härliga i konsistensen, fluffiga och massa russin. Så jag tänkte att de här var samma sak, bara minus saffran. Det var de INTE. Inte alls lika fluffiga och härliga. Stabbiga och tråkiga. Inte ens russinen kunde rädda dom.

Så dubbelDiss blir det. Diss på vetekatter och diss på affärerna som inte hade lussekatter också. Lusseklipp och lusselängder är INTE samma sak :mad:

HISS på lussekatterna i samma märke då. Faktiskt saftigare än många butikers nybakade och många russin i :love:
skogaholm_jul_lussekatter_692x303px.png

ipcpwmkc1yg7cpeh0kul.jpg

DISS! För att både ICA och COOP envisades med att bara ha dom här och inte ha lussebullar i samma märke (mitt lilla ICA har båda delarna)
Jag var sugen på lussebullar, mest för att de är så himla härliga i konsistensen, fluffiga och massa russin. Så jag tänkte att de här var samma sak, bara minus saffran. Det var de INTE. Inte alls lika fluffiga och härliga. Stabbiga och tråkiga. Inte ens russinen kunde rädda dom.

Så dubbelDiss blir det. Diss på vetekatter och diss på affärerna som inte hade lussekatter också. Lusseklipp och lusselängder är INTE samma sak :mad:

HISS på lussekatterna i samma märke då. Faktiskt saftigare än många butikers nybakade och många russin i :love:

De smakar ju ingenting? Lussekatterna alltså.

ipcpwmkc1yg7cpeh0kul.jpg

Då vill jag med anledning av detta inlägg DISSA lussekatter med inbakade russin! Det är ett djävulens påfund!

Då vill jag med anledning av detta inlägg DISSA lussekatter med inbakade russin! Det är ett djävulens påfund!

Pff du har inte förstått grejen. Det ska vara så mycket russin som möjligt.

De smakar ju ingenting? Lussekatterna alltså.
Jag tycker de är svingoda. Klart de inte blir som när man bakar hemma, men för att vara köpebullarna gillar jag dom skarpt.

Åh, påminner mig om min favorit: Äta vaniljglass med pepparkaka! Alltså att äta glassen med pepparkakan som sked och samtidigt knapra små bitar av pepparkakan.:d Nästan så man måste testa denna variant och se om det är lika gott, men jag gissar att det inte blir lika knaprigt om pepparkakan redan finns i glassen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka