Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att den varit uppe i tråden en gång innan, men den är värd en till.
SatisfyMyBowl_Tub.jpg

Sån jävla HISS!! :love: :d Lagom mycket banansmak, och ja, lagomt av allt! :)

Jag vill förresten dissa Gott och Blandat! De senaste gångerna har jag bara fått en och annan av de där lakritsarna (söt) med hål. De godaste i hela påsen så är det 1-2 stycken i hela påsen bara! Så kan man inte göra!!!

...och när vi ändå är inne på restauranger så är "Sju helvetes gluggar" i uppsala en FET jäkla DISS.
Värre restaurang har jag bannemig aldrig varit med om :crazy:

Men kan du inte berätta varför det blev en sådan rejäl diss? Känns konstigt att gå på ett ställe så hårt utan att komma med någon riktig kritik.

Jag tror att den varit uppe i tråden en gång innan, men den är värd en till.
SatisfyMyBowl_Tub.jpg

Sån jävla HISS!! :love: :d Lagom mycket banansmak, och ja, lagomt av allt! :)

Jag tyckte att kakorna i den var lite menlösa och bara gjorde glassen grynig. Hade det varit större bitar hade den varit så mycket godare! Så jag vill säga HISSDISS på den :D

Jag vill förresten dissa Gott och Blandat! De senaste gångerna har jag bara fått en och annan av de där lakritsarna (söt) med hål. De godaste i hela påsen så är det 1-2 stycken i hela påsen bara! Så kan man inte göra!!!

Åh det är alltid för många svarta godisar i dom påsarna. Nu kanske jag äntligen törs köpa igen? Gillar dom röda.

Åh det är alltid för många svarta godisar i dom påsarna. Nu kanske jag äntligen törs köpa igen? Gillar dom röda.
Det håller jag med om, det är det fortfarande och jag gillar inte lakrits, men jag menar just den där speiella med hål, ett rör med hål i typ, om du vet vilken jag menar. Den är god och den finns det en eller två av och resten är svarta äckliga lakrits och andra. Många lakrits är där ja, alldeles för många. Men inte rätt lakrits ;)

Det håller jag med om, det är det fortfarande och jag gillar inte lakrits, men jag menar just den där speiella med hål, ett rör med hål i typ, om du vet vilken jag menar. Den är god och den finns det en eller två av och resten är svarta äckliga lakrits och andra. Många lakrits är där ja, alldeles för många. Men inte rätt lakrits ;)

Sådär är det väl alltid i godisblandningar? Som fiskar, varför är det så få gröna fiskar? Både i påsar och om man plockar lösgodis. Det finns hur mycket gula och orange som helst, sen några få grönisar. Dåligt är vad det är!

Jag gillar lakrits i alla former, men jag håller med om att hål-lakritsen måste det bara finnas många av i Gott och blandat! Ynka en eller två stycken i en hel påse är alldeles för få och ett allvarligt fel. :rage:

Sådär är det väl alltid i godisblandningar? Som fiskar, varför är det så få gröna fiskar? Både i påsar och om man plockar lösgodis. Det finns hur mycket gula och orange som helst, sen några få grönisar. Dåligt är vad det är!

Jag är en såndär som finplockar lösvikten :o kan stå och plocka ut bara röda och gröna godisar, allt annat är ju äckligt.. Stackars dom som plockar efter mig.

Okeeej då...here we go.

Förra sommaren var jag och pojkvännen där för att äta, men deras bemötande tydde på allt annat än att de ville ha gäster :cool: så vi gick vidare såklart. Hade dålig magkänsla redan då.

Till julen sedan skulle jag, pojkvännen, hans föräldrar + syskon, respektive och några yngre barn (äldsta typ 5?) äta där, det var förbokat och förbeställt samt. noga påtalat med allergi.
Jag var ju inte jätteglad i att gå dit men ville ju inte verka kinkig så jag följde med.

Vi kom dit, blev visade till ett bord och lämnade åt vårt öde ungefär....allt dröjde, verkligen ALLT.
Vi blev inte ens erbjudna vatten och barnen började såklart bli rastlösa. De fick varsitt ritblock som pojkvännens mamma hade varit förutseende och tagit med till dem.
Sedan kom maten.
De andra sa ingenting utan åt...men inte så värst nöjda.
Jag å andra sidan fick KALL mat och tyckte inte att den smakade speciellt mycket heller...nöjde mig dock med att be dem värma den, de kom tillbaka med en skållhet tallrik och mat som var en ANING varmare, men istället torr och smaklös.
Så då sa jag ju det också såklart.
De andra hade börjat äta/nästan ätit klart (de ville inte vänta för barnens skull och för att åtminstone de skulle få äta någorlunda varm mat) personalen frågade om jag ville ha något annat, och då tänkte jag om de kunde göra något som går fort..."pizza?" Tomatfri? Jag påminde dem om den stora andelen tomatsås som vanligtvis finns på pizza och tackade nej.

Sedan gav jag upp och beställde samma som de andra, tomatfritt givetvis.
Så, 3:e gången gillt tänkte vi. Han kom ut med maten efter ett tag - och där låg en tomat :eek: Jag tror ärligt talat att han jävlades med mig eller något.
Sa att han fick ta tillbaka det igen då det inte ens fått förekomma tomat på min tallrik.
Han gick iväg, kom tillbaka med maten, ställde ner den och sa "jo, förresten, det är tomatpuré i såsen som är på, går det bra eller? :banghead: (och då hade pojkvännen alltså ätit tomat, vilket är rätt olämpligt med tanke på vår relation :angel: )
Så han gick iväg IGEN...kom tillbaka och sa "det är tomatpulver i bearnaisesåsen också, du kan få kryddsmör eller något"
Här hade vi tröttnat allihop, så ja det fick väl duga då.
Så kommer han ut med en bautastor blaffa med kryddsmör på köttbiten (efter det här slutade jag äta kött ute för övrigt)...men nu var jag så less att jag åt.
HAN hade ju i alla fall försökt anstränga sig.

Sedan skulle vi ha efterrätt.

På menyn stod "bananasplit för två" och då tänkte jag och pojkvännen dela på en sådan, minns inte vad de andra tog.
När den kom in var den knappt att se som EN portion.
Glassen var omfryst budgetglass, gräddklicken bara sötsliskig och bananskivorna var larvigt få (på riktigt alltså, inte för att jag bestämt mig för att det var så p.g.a upplevelsen med maten, de andra sa samma sak)

Jag visste ärligt talat inte om jag skulle skratta eller gråta :crazy:

Trots detta fick "vi" betala fullt pris (pojkvännens mamma betalade) och fick inte ens en ursäkt...jag gjorde verkligen mitt yttersta för att hålla tillbaka och inte säga precis vad jag tyckte, kände och tänkte (med tanke på sällskapet + barnen...) det var riktigt, riktigt illa.

Så nej, aldrig, aldrig mer.
Hur det stället går runt är en gåta...

Jag får erkänna att jag också är en sån som plockar ut dom röda å gröna godisarna, de gula och orange är ju inte goda! Men klubbor ska man i te lita på färgen på pappret. .. plockade ett par klubbor en gång, en med grönt och en med rött papper. Det var apelsin och citronsmak :arghh: visade sig sen att den med gult papper var jordgubb och den med orange var körsbär. Diss för godistillverkare som luras :mad:

Jag gillar lakrits i alla former, men jag håller med om att hål-lakritsen måste det bara finnas många av i Gott och blandat! Ynka en eller två stycken i en hel påse är alldeles för få och ett allvarligt fel. :rage:
Ja jösses, det ÄR ett allvarligt fel och jag har nästan helt slutat köpa en sådan påse. Det händer ibland och det är lika trist varje gång det är så få hål-lakritsar i påsen! De andra lakritsarna är oätliga dock, till och med min hund ratar dem och hon äter normalt allt :D

Ja jösses, det ÄR ett allvarligt fel och jag har nästan helt slutat köpa en sådan påse. Det händer ibland och det är lika trist varje gång det är så få hål-lakritsar i påsen! De andra lakritsarna är oätliga dock, till och med min hund ratar dem och hon äter normalt allt :D

Jag måste DISSA de här inläggen! Hål-lakritsen är ju det äckliga som man alltid slänger. Jag kanske skulle skicka dem till er så skickar ni saltlakritsarna till mig? :idea:

Apropå julmust längtar jag tills denna kommer ut på systembolaget för säsongen (HISS):
8cd31ec1788de7cf_org.jpg

Den är alkoholfri men säljs på bolaget som sagt. SÅÅÅ god! Alla läsk-muster kan slänga sig i väggen!
Det enda som är lite synd är att den har en riktig kork, så först tänkte jag att då måste man ju dricka upp hela på en gång (:angel:)… MEN den håller sig bubblig öppnad i kylen om man stoppar ned skaftet på en tesked i flaskhalsen. Jätteknäppt tips första gången jag hörde det men det funkar, har testat själv på både musten och mousserande vin. Håller sig som nyöppnat i ett dygn till! :up:

Vilket spännande tips! Den håller sig alltså bubblig även om man inte återförsluter den alls? Måste skaftet ha kontakt med vinet eller ska skaftet bara hänga där och dingla?

Nyfiken som jag är så undrar jag vad det är med teskeden som gör att det fortsätter att hålla sig bubbligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka