Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ååh måste bara få HISSA en restaurang i mitt närområde :love: Min mamma och jag var där ikväll och när vi gick var vi väldigt nöjda med kvällen! Hon åt plankstek (orkade inte hela då det var så mycket kött sa hon) och jag oxfilé toast - köttet var jättegott och fint mört. Och deras (av riktig potatis, skalen var kvar på änderna) pommes var bara att dö för :d Serverades på plankar och restaurangen var jättefin inuti, var bara ca fyra andra par där samtidigt så det kändes alldeles lagom. Sedan gick vi till baren som hör till och drack ett par drinkar, gott! Personalen var trevlig också :up:

Så om ni söker efter någon bra restaurang i Täby (stort jag vet men kanske värt det) så prova F2 steakhouse/Vera Italia i Hägernäs strand!

...och när vi ändå är inne på restauranger så är "Sju helvetes gluggar" i uppsala en FET jäkla DISS.
Värre restaurang har jag bannemig aldrig varit med om :crazy:

Jag tror jag vill dissa Sias Jordgubbdaquirisorbet. Gillade inte alls konsistensen och smaken kändes mest artificiell :(

Jag vill hissa Dermalogica Ultracalming Cleanser och Dermalogica Active Moist. Luktar gott, är dryga och min känsliga hy gillar dem. :up:

Tyvärr måste jag DISSa bönpastan. Hade så höga förväntningar, men, nej, det smakar... som att tugga på en trädgren. Tyvärr.

Apropå julmust längtar jag tills denna kommer ut på systembolaget för säsongen (HISS):
8cd31ec1788de7cf_org.jpg

Den är alkoholfri men säljs på bolaget som sagt. SÅÅÅ god! Alla läsk-muster kan slänga sig i väggen!
Det enda som är lite synd är att den har en riktig kork, så först tänkte jag att då måste man ju dricka upp hela på en gång (:angel:)… MEN den håller sig bubblig öppnad i kylen om man stoppar ned skaftet på en tesked i flaskhalsen. Jätteknäppt tips första gången jag hörde det men det funkar, har testat själv på både musten och mousserande vin. Håller sig som nyöppnat i ett dygn till! :up:

Apropå julmust längtar jag tills denna kommer ut på systembolaget för säsongen (HISS):
8cd31ec1788de7cf_org.jpg

Den är alkoholfri men säljs på bolaget som sagt. SÅÅÅ god! Alla läsk-muster kan slänga sig i väggen!
Det enda som är lite synd är att den har en riktig kork, så först tänkte jag att då måste man ju dricka upp hela på en gång (:angel:)… MEN den håller sig bubblig öppnad i kylen om man stoppar ned skaftet på en tesked i flaskhalsen. Jätteknäppt tips första gången jag hörde det men det funkar, har testat själv på både musten och mousserande vin. Håller sig som nyöppnat i ett dygn till! :up:
What?! HISS på det tipset!

Jag vet inte om jag ska hissa eller dissa, det får bli både på denna:

2014-11-02190834_zps10082576.jpg

Jag älskar rotfruktchips, föredrar det framför vanliga potatischips, men den här sorten var lite nja. Rödbetorna som är min favorit är okej, men palsternackan har bismak.
Jag föredrar rootfruit, de är mer saltade och sprödare, de fethissar jag.
40g_rootfruit.jpg

Ååh måste bara få HISSA en restaurang i mitt närområde :love: Min mamma och jag var där ikväll och när vi gick var vi väldigt nöjda med kvällen! Hon åt plankstek (orkade inte hela då det var så mycket kött sa hon) och jag oxfilé toast - köttet var jättegott och fint mört. Och deras (av riktig potatis, skalen var kvar på änderna) pommes var bara att dö för :d Serverades på plankar och restaurangen var jättefin inuti, var bara ca fyra andra par där samtidigt så det kändes alldeles lagom. Sedan gick vi till baren som hör till och drack ett par drinkar, gott! Personalen var trevlig också :up:

Så om ni söker efter någon bra restaurang i Täby (stort jag vet men kanske värt det) så prova F2 steakhouse/Vera Italia i Hägernäs strand!

Måste tyvärr DISSA samma ställe¨. Var också där igår. Fisksoppan bestod av tomatjuice med hårdkokta skaldjur av fryspåsetyp. Smakade inte fisk alls, vari det italienska bestod förstod jag inte. Pastan var ok, men inte mer. Desserterna billiga men enkla.
Tur för dig att steakhousematen var bättre än den s. k. italienska . Oxfilé är alltid mört (annars är det något annat).
Personalen var trevlig, men jag kommer nog inte gå dit igen. Trist när föregångaren var lite av ett stamställe. Troligen har även andra gjort samma bedömning. Så lite folk en lördagkväll var det aldrig på gamla ägarnas tid.

...och när vi ändå är inne på restauranger så är "Sju helvetes gluggar" i uppsala en FET jäkla DISS.
Värre restaurang har jag bannemig aldrig varit med om :crazy:
Bjöd en kund på lunch där för ett tag sedan. Blev inte så bra. Trots ganska dyrt var det snålt och det vara exakt samma tillbehör till två helt olika rätter. Passade inte till någon av dem. Blev annat ställe gången efter. Synd för lokalen är trevlig och lugn och jag gillar bordsservering när jag har affärslunch,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka