Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske är ett lokalt fenomen men parkera nära entrén kan jag vid samtliga mataffärer i Staffanstorp :p (Netto, Lidl, Ica, CityGross och Willys.)
Samma i Lund! Fast CityGross i Staffanstorp tycker jag är sådär vad gäller att parkera nära. Alla bra parkeringsplatser är alltid upptagna där :p

Samma i Lund! Fast CityGross i Staffanstorp tycker jag är sådär vad gäller att parkera nära. Alla bra parkeringsplatser är alltid upptagna där :p

I Lund handlar jag sällan men de butiker jag har besökt brukar ha schysst parkering. Eller kanske inte Malmborgs då :p Eller Coop vid Mårtenstorget.
Var parkerar du vid CG då? Jag brukar parkera där vid sidan liksom, infarten bredvid busshållplatsen. Där brukar det finnas platser :idea:

Det kanske är ett lokalt fenomen men parkera nära entrén kan jag vid samtliga mataffärer i Staffanstorp :p (Netto, Lidl, Ica, CityGross och Willys.)

Jo fast hos ICA, Coop, Willys, Citygross m fl måste du gå förbi förbutik, förvaringsskåp, återvinning, lekavdelning osv osv. Plus att själva affären är stor. Lidl & Netto är mer lättillgängliga. Sedan kan man ju förstår inte handla allt man behöver där.

Senast ändrad:
I Lund handlar jag sällan men de butiker jag har besökt brukar ha schysst parkering. Eller kanske inte Malmborgs då :p Eller Coop vid Mårtenstorget.
Var parkerar du vid CG då? Jag brukar parkera där vid sidan liksom, infarten bredvid busshållplatsen. Där brukar det finnas platser :idea:
Haha nä Malmborgs och Coop är väl sådär, butikerna vid Nova är det som gäller!
Det är ju där jag brukar försöka parkera, men där är alltid smockfullt när jag kommer så jag får knöla in mig framför istället, bland alla gupp :mad:

Jo fast hos ICA, Coop, Willys, Citygross m fl måste du gå förbi förbutik, förvaringsskåp, återvinning. Plus att själva affären är stor. Lidl & Netto är mer lättillgängliga. Sedan kan man ju förstår inte handla allt man behöver där.

Det stämmer säkert sett till hela landet. Netto har jag som skrivet besökt en gång och Lidl noll gånger så min koll är tämligen bristfällig :p

Haha nä Malmborgs och Coop är väl sådär, butikerna vid Nova är det som gäller!
Det är ju där jag brukar försöka parkera, men där är alltid smockfullt när jag kommer så jag får knöla in mig framför istället, bland alla gupp :mad:

Ja, de vid Nova har jag besökt. Framförallt när jag jobbade därute. Då gick jag iofs dit :p
Du får handla på andra tider helt enkelt. Sådär, problemet löst :D

Den enda fördelen med att cykla, alltid parkering vid ingången ;)
Apropå det och Uppsala...
Utanför ena Willys (tror vi har tre?) är det STORA markeringar på backen om cykelparkering förbjuden, och skyltar på väggarna...men nog fan är det där folk parkerar sina cyklar ändå... :banghead:

Pssst....
Hur blev hiss och diss tråden först en landskapskamp och därefter en matvarubutik kamp? ;)

Ha ha, satt just och grunnade på om @honung uppskattar att tråden förvandlats till en diskussion om vilken affär som har de bästa parkeringsmöjligheterna :o Kompenserar det dåliga samvete genom att HISSA denna skånska ost:

xo-300-g.png

Parmesan släng dig i väggen!

Åh...förresten...Lakritsmaränger!! :d Ännu godare nu när de legat framme i öppnad påse och blivit lite sega :d
Men samtidigt lite väl mesig lakritssmak.
20131012-123545.jpg

Ja, de vid Nova har jag besökt. Framförallt när jag jobbade därute. Då gick jag iofs dit :p
Du får handla på andra tider helt enkelt. Sådär, problemet löst :D
Jag undviker helst Staffanstorp, stannar bara till där på väg från stallet :angel:

Förlåt @honung för allt respektlöst trådkap :D Här kommer en recension för att gottgöra!

Enebackens oxpytt, från Lidl. Smakade märkligt, lite pepprigt men i övrigt inget alls. Lite som en hade kunnat vänta sig när inköpet gjordes på Lidl... DISS (extra diss åt att jag sabbade äggen jag stekte till :()

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka