Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket spännande tips! Den håller sig alltså bubblig även om man inte återförsluter den alls? Måste skaftet ha kontakt med vinet eller ska skaftet bara hänga där och dingla?

Nyfiken som jag är så undrar jag vad det är med teskeden som gör att det fortsätter att hålla sig bubbligt.

Precis. Skaftet har inte kontakt med någon dryck utan hänger bara löst ner i halsen och skeddelen sticker upp.

Fysikaliskt har jag ingen aning om hur det fungerar. Har försökt googla lite då när jag hörde om det men blev inte klokare.

Det måste vara en glasflaska och metallsked i vart fall, plastflaska fungerar tydligen inte.

Precis. Skaftet har inte kontakt med någon dryck utan hänger bara löst ner i halsen och skeddelen sticker upp.

Fysikaliskt har jag ingen aning om hur det fungerar. Har försökt googla lite då när jag hörde om det men blev inte klokare.

Det måste vara en glasflaska och metallsked i vart fall, plastflaska fungerar tydligen inte.

De har ju en silversked, jag har en alldeles vanlig från Ikea, klart det blir olika resultat :D Dessutom kommer de ju fram till att den nyöppnade INTE är bubbligast.. :cautious:

Skämt åsido, jag vet inte hur det funkar och det verkar finnas delade meningar. Jag fick höra det på en vinprovning och har även sett att restauranger använder sig av detta också när de serverar bubbel per glas under hela kvällar. Det funkar utmärkt på julmusten och bubbelvin enligt egen empirisk studie!

Jag vet inte om det fungerar. Blev bara nyfiken :D Testet i klippet är inte direkt det mest vetenskapliga..

Det håller jag med om, det är det fortfarande och jag gillar inte lakrits, men jag menar just den där speiella med hål, ett rör med hål i typ, om du vet vilken jag menar. Den är god och den finns det en eller två av och resten är svarta äckliga lakrits och andra. Många lakrits är där ja, alldeles för många. Men inte rätt lakrits ;)
Sista påsen gott o blandat jag köpte var det 13 st små rör med hål i, vill du ha dom :) jag äter inte lakrits. Påsen var på 350 gr vet inte om det är en normal storlek eller någon storpacksvariant

HISS!

download.ashx

Hittade det på Netto i somras, men nu har jag sett det på flera andra ställen :d

Jag vill hissa mobilappen Knappen. Det är en tjänst där man kan skicka larm med position på var man är. Man kan skicka larm efter en viss tid (tex om man beräknar vara tillbaka om en timme) och vänner/familj kan följa med på turen i realtid. Är ju hur bra som helst om man rider ut själv på ridtur, ska gå hem i mörker efter jobbet, ska plocka svamp. Dessutom gratis. HISS på den.

Här kan man läsa mer:
http://www.tidningenridsport.se/Fakta/Prylspaning/2014/11/Appen-som-raddar-dig-pa-uteritten/

Jag hissar Änglamarks ketchup. Är inte mycket för ketchup, tycker det blir så sött. Men denna var faktiskt en av de minst söta jag testat. Så hiss! Dessutom ekologisk

Jag måste DISSA de här inläggen! Hål-lakritsen är ju det äckliga som man alltid slänger. Jag kanske skulle skicka dem till er så skickar ni saltlakritsarna till mig? :idea:
Jag håller helt med, lakrits ska vara salt och inte söt ( ger alltid bort den äckligt söta lakritsen med hål i)! Skicka saltlakritsarna till mig med!

Jag vill hissa mobilappen Knappen. Det är en tjänst där man kan skicka larm med position på var man är. Man kan skicka larm efter en viss tid (tex om man beräknar vara tillbaka om en timme) och vänner/familj kan följa med på turen i realtid. Är ju hur bra som helst om man rider ut själv på ridtur, ska gå hem i mörker efter jobbet, ska plocka svamp. Dessutom gratis. HISS på den.

Här kan man läsa mer:
http://www.tidningenridsport.se/Fakta/Prylspaning/2014/11/Appen-som-raddar-dig-pa-uteritten/

Så länge man rider där täckning finns.

//En i obygden (som rider samma tur när hon är själv så de vet vart de ska börja leta).

Jag dissar den här tråden som smålänning. Blir alldeles för dyrt och njutningsfullt att prova alla hissade produkter som man inte hade en aning om att de vare sig fanns eller att man behövde.

Skärpning, @honung. ;)

Jag tycker du är gnällig nu! Tråden blev inte som jag trodde, den har spårat ut i potatisbuskarna och tråden hade mycket väl kunnat haft poster med beskrivningar av vällust över såväl skurmoppar som bilar - så tacka tråddeltagarna istället för jag gjorde iallafall mitt bästa där i början när jag liksom som hastigt nästanpå mumlade "mat" i förbifarten. Och VEM har sagt att chips och glass hör till "mat" egentligen, vavavava? :mad:

Produktupplysning, bukes egen konsumentkatalog på nya produkter. Nya och nya, skapligt nytt i butik iallafall. Mat, verktyg, skurmoppar, bilar. Här snackar vi konsumentupplysning, kort och koncist:
:angel:

PS - @sjoberga - Daiquiriglassen finns att köpa på Kvantum om du inte hittat den än! - DS!

Måste tyvärr DISSA samma ställe¨. Var också där igår. Fisksoppan bestod av tomatjuice med hårdkokta skaldjur av fryspåsetyp. Smakade inte fisk alls, vari det italienska bestod förstod jag inte. Pastan var ok, men inte mer. Desserterna billiga men enkla.
Tur för dig att steakhousematen var bättre än den s. k. italienska . Oxfilé är alltid mört (annars är det något annat).
Personalen var trevlig, men jag kommer nog inte gå dit igen. Trist när föregångaren var lite av ett stamställe. Troligen har även andra gjort samma bedömning. Så lite folk en lördagkväll var det aldrig på gamla ägarnas tid.
Men vad synd :( jag var där en gång när föregångaren hade den och provade deras pizza - tyckte inte om det. Fast alla tycker ju olika också.
Får kanske prova något annat nästa gång och se. Om du går dit igen, prova pommesen! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka