Hiss eller diss - del 6

Dom enda jordgubbarna jag köper såhär års är Calinda, jag vet ärligt talat inte om det är sorten som heter så eller om det är typ nån branding? Men det är Icas Calinda iaf, dom smakar alltid mycket jordgubbe
Det är en sort och absolut den bästa just nu i "lågsäsong"
Mkt calinda och bonbon i butikerna nu men bonbon brukar vara rätt trista

IMG_3478.webp

Svag hiss
Helt okej. De är små så kommer nog äta upp hela direkt, men de med ljus topping tycker jag är mycket godare.

Skärmklipp.webp

Diss, tyvärr.

Jag kan tänka mig att om man är en sån som tycker om naturell grekisk yoghurt till typ frukost osv så är denna bra. Jag smakade den rakt från burken och tyckte inte alls den smakade dåligt eller så men tyvärr är jag inget fan av att äta naturell yoghurt på det sättet.

Vi köpte den för att ha ett kalorisnålare alternativ när vi gör dip/dressing/kall sås och alltså.. Det är något i den här som inte alls fungerar när man tillsätter kryddor eller dippåsar. DEn blir kvargsträv och fruktansvärt besk i smaken. Det blir oätligt verkligen, fruktansvärt äckligt. Och jag förstår verkligen inte varför för den är som sagt inte alls så när den är "ren" utan då är den bara väldigt syrlig.

Visa bifogad fil 164256

Diss, tyvärr.

Jag kan tänka mig att om man är en sån som tycker om naturell grekisk yoghurt till typ frukost osv så är denna bra. Jag smakade den rakt från burken och tyckte inte alls den smakade dåligt eller så men tyvärr är jag inget fan av att äta naturell yoghurt på det sättet.

Vi köpte den för att ha ett kalorisnålare alternativ när vi gör dip/dressing/kall sås och alltså.. Det är något i den här som inte alls fungerar när man tillsätter kryddor eller dippåsar. DEn blir kvargsträv och fruktansvärt besk i smaken. Det blir oätligt verkligen, fruktansvärt äckligt. Och jag förstår verkligen inte varför för den är som sagt inte alls så när den är "ren" utan då är den bara väldigt syrlig.
Jag som nyss hissade den 😂

Visa bifogad fil 164256

Diss, tyvärr.

Om du är ute efter ett alternativ att göra såser/dipp på tipsar jag om Larsa 0% fett istället. Den använder jag när jag ska göra tzatziki t.ex. Använder den även som mellanmål med bär.

Bifogade filer

• Skärmavbild 2025-03-21 kl. 11.21.09.webp
    Skärmavbild 2025-03-21 kl. 11.21.09.webp
    32,3 KB · Visningar: 37
Visa bifogad fil 164192

Diss!
Fick för mig att testa propud dricka igen, efter att vissa hissat dem. Fanns inte mycket smaker att välja på i vårt ica, men denna är i alla fall rätt tradig. Eftersmaken är delicatoboll vilket är gott, men först smakar den ju skit? :p

Har förövrigt smakat vit jordgubbe på sommaren och de är inte alls lika goda som röda. Har aldrig köpt igen.
Jag provade den med cappuccino idag i kaffet, det var inte gott! Och det luktade SÅ illa :bag:

Den gick att dricka men smakade bara dåligt kaffe. Har dock inte provat den kall…
(Jag är rätt säker på att den inte var dålig-dålig, bara inte god)

2a808809cad34e910aa1cfd07f0100ec.webp

Dessa borde crisp'n air. En hel förpackning knäckebröd väger 90g. Jag har inte vägt ett bröd men jag tror på riktigt ett kuvert är tyngre. För alla som önskade att majskrokar fanns i knäckebrödsform - här är den!

Men det är inte en diss ändå. De har härligt krisp! Med tanke på majskrokskonsistensen så klistrar läpparna fast lite i brödet vilket är lite roligt. Dessa är VERKLIGEN en bärare av pålägg då de ju inte direkt smakar något, jag har bara provat med olika varianter av kycklingpålägg/skinka men jag kan tänka mig att dessa är GRYMMA med marmelad. Ett tunt lager apelsinmarmelad och en ostskiva på - mums.

41e05cb45206f4cc4068792a6db57299.webp

Äpple och kanel är ju en beprövad smakkombination som vi alla vet fungerar. Grejen är att den funkar bra i typ paj, INTE i yoghurt. Det behöver vara varmt, lite krispigt och framförallt - sötare. Här är det kylskåpskallt och mer syrligt och surt pga yoghurt, dessutom mjukt och flytande. Usch.

Visa bifogad fil 164364

Dessa borde crisp'n air. En hel förpackning knäckebröd väger 90g. Jag har inte vägt ett bröd men jag tror på riktigt ett kuvert är tyngre. För alla som önskade att majskrokar fanns i knäckebrödsform - här är den!

Men det är inte en diss ändå. De har härligt krisp! Med tanke på majskrokskonsistensen så klistrar läpparna fast lite i brödet vilket är lite roligt. Dessa är VERKLIGEN en bärare av pålägg då de ju inte direkt smakar något, jag har bara provat med olika varianter av kycklingpålägg/skinka men jag kan tänka mig att dessa är GRYMMA med marmelad. Ett tunt lager apelsinmarmelad och en ostskiva på - mums.
Cream cheese och paprika är min favorit på de där!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 244
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 608
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 063
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025