Hispano- arab

Hickie

Trådstartare
Hej!
Jag letar häst och har blivit helkär i en hispano- arab, men vet väldig lite om rasen, och hittar inte mycket info heller. Så vet du något om rasen, psyket, hur gärna de vill lära nogåt, vad som hellst!
Sen undrar jag också, eftersom jag gillar mest av allt att hoppa, om de lämpar sig till hoppning? Tänker inte högre än 1.20 men 1.10 siktar jag nog på. Tror du de klarar av de om de älskar att hoppa? Eller är det svårt att bedömma?;)
 
Sv: Hispano- arab

Varken araber eller pre har i regel någon vidare hoppteknik, men det finns såklart undantag. Du får väl prova hästen och se om den hoppar bra. Gillar själv den korsningen väldigt mkt men hade aldrig köpt en om jag ville tävla hoppning.
 
Sv: Hispano- arab

http://www.caballohispanoarabe.com/index.html Här kan du se lite om PRHá En allsidig ras som även används till typ fälttävlan m,m

Dom jag har träffat och det är ganska så många har varit lika PRE hästen mentalt ,Men det finns ju dom som är mera lika araben .

Är det en svensk uppfödd du har hitta eller en från spanien ?

Sen några år tillbaka (ganska många ) Så har vi inga svensk födda PRHá som är inskrivna i den spanska stamboken tyvärr , Så dom är arabkorsningar här ,

Tesora
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 544
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 086
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp