Hinner ni med häst, barn och jobb???

Sv: Hinner ni med häst, barn och jobb???

När min dotter gick på dagis och skulle upp tidigt på morgnarna så behövde hon lägga sig vid sjutiden på kvällarna för att orka. Alltså umgicks jag med henne fram till läggdags, och så red jag efter att hon gått och lagt sig.

Jag är så himla slutkörd på kvällen, jag orkar aldrig rida efter att dottern är nattad :angel:. Man vill ju ta det lugnt ett tag, umgås med maken, städa och diska undan.. Är väldigt impad av er som orkar ge er ut och rida så sent på kvällen, speciellt vintertid! Min ridning kommer nog vara förlagd till lediga dagar eller dagar jag är ledig på förmiddagen har jag en känsla av (när jag börjar jobba igen).

Jag jobbar ju inte nu efter som jag är gravid så hinner med ganska mycket ändå...hinner ju rida m.m.

Har ni medryttare eller annan hjälp i stallet??
Sambon och jag hjälps åt med det mesta när det kommer till hästarna och sen brukar även sambons syster son komma hjälpa till...han brukar hjälpa till och rida m.m.

Har ni med era småbarn i stallet?? Hur gör ni då??
Nu är mina barn ganska stora (3 - 6år) så dom sköter ju sig själva men när dom var små var det ju babysele och vagnen som gällde.

Hur länge red ni när ni var gravida??
Red dagen förre dottern kom, och sonen red jag till 7 månaden...och nu är jag 8 månaden med tvillingar och rider nästan varje dag.

När började ni rida igen??
3 - 4veckor med bägge barnen

Precis, städa och diska kan sambon gott göra om man inte hunnit/orkat göra det själv på dagen. :p;)

Precis, städa och diska kan sambon gott göra om man inte hunnit/orkat göra det själv på dagen. :p;)

Jamen, vi normala människor som jobbar om dagarna då? Fast det låter iofs som en vettig lösning- maken sköter barn och hushåll varje kväll medan jag själv sticker iväg, precis som män gjort mot oss kvinnor i alla decennier :rofl:

Jamen, vi normala människor som jobbar om dagarna då? Fast det låter iofs som en vettig lösning- maken sköter barn och hushåll varje kväll medan jag själv sticker iväg, precis som män gjort mot oss kvinnor i alla decennier :rofl:

Nja, till viss del har jag väl haft det så.... Vi hade en diskussion kring detta redan innan vi fick barn, eftersom maken väldigt gärna ville ha barn, och jag hade väldigt svårt att tänka mig ett hästlöst liv. Min kompromiss har varit att inte rida VARJE dag. När dottern var liten och hästen unghäst blev det ridning ca fyra, ibland fem, dagar i veckan. Och så har jag varit den som tagit deltidsjobbandet, så jag har alltid hunnit med en del hemma innan maken ens satt foten innanför dörren... Jobbar fortfarande inte full heltid, trots att dottern fyller åtta i höst (jobbar 7 tim/dag).

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 461
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 842
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka