Sv: Hinner ni med häst, barn och jobb???
Jag har en son på snart 10 månader, samt en till på gång i oktober.
Jag har 3 hästar. 2 av dom har jag inackorderade i ett stall 7 km därifrån vi bor, båda två är 4 år, en shetis & en hbl korsning. Den tredje har jag hos pappa, har 5 mil dit, hon är 26 år, en fjording, har alltid bott där & kommer att få fortsätta göra det.
4 åringarna motioneras ca 3 dgr/vecka, skulle hinna mer om jag ville, men jag tycker inte att dom ska gå mer än max varannan dag ännu iom åldern. 26 åringen motioneras ca 2 dgr/vecka.
Har ingen medryttare, men funderar ev på att prova annonsera efer en till hösten & se om jag får nått vettigt svar. Har ej bestämt mig ännu, men funderar på det som sagt. Helst vill jag hinna med själv, men man är ju inte mer än mänsklig.
Pappa fixar all markservice med hästen som står hos honom. Dom 2 som jag har inackorderade fixar alltid stallägarn utsläpp och ibland även insläpp om jag varit dit på dagen och mockat tex. Är jag där på kvällen så tar jag in dom.
Förra graviditeten red jag tills samma vecka som sonen föddes, sedan började jag att rida igen ca 1 månad efter förlossningen. Hästarna fick 1 månad inplanerad vila där.
Nu är jag i v.29 och rider ännu, kommer att fortsätta med det så länge det känns bra. När jag inte kan rida längre så kommer jag att hålla igång hästarna genom att köra dom (vilket jag gör även nu som omväxling), alla tre är inkörda. En är ju en shettis så henne kan jag ju bara köra.
Tanken är även i höst att dom ska få 1 månads vila i samband med förlossningen och tiden där efteråt.
Sedan ett par månader tbx så har sonen fått börja följa med i stallet om jag ska köra hästarna, då åker vi dit på dagen. Det går hur bra som helst. Han älskar att åka rockard, somnar direkt.
När jag gör stallsysslorna så sitter han i vagnen och tittar på. Ska jag rida tex så åker jag till stallet på kvällen efter att sambon har kommit hem. Tycker att jag fått in ett bra flyt på det hela.
Men det kommer ju att bli bökigare till hösten då lillebror kommer, därför jag funderar på medryttare/kusk då.