Hittade en hingst registrerad i SWB med gråa papper raskod 54 (mormor okänd stam) e. Ronaldinho H - Acacio (e.Acord II) om det kan vara den ?
Det är det nog inte Denna är 6 år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittade en hingst registrerad i SWB med gråa papper raskod 54 (mormor okänd stam) e. Ronaldinho H - Acacio (e.Acord II) om det kan vara den ?
Den är inte registrerad hos SWB eller SH, så då kan den knappast ha löst licens någonstans och avkommorna registreras med okänd stam.
Råkade av en händelse se Hannover verbands auktionskollektion på Facebook och döm om min förvåning när den första dressyrhästen var e Don Frederic- Escudo I. Lite roligt då jag funderar på just Donnerhall på henne. När man söker på lite tyska sidor efter Escudo I står det att han har använts även inom dressyraveln och morfar Argentan har ju lämnat bägge delar också.
Det lär bli en koloss som kommer ut då mitt sto är rejält, blir det ett stoföl lär jag få ägna 4 generationer för att förädla.
Tack, just på det här stoet tror jag att det kan bli bra (skulle aldrig drömma om att dressyravla på Last Libertyn dock, då hon rör sig som en symaskin). T.o.m stallägaren som är totalt ointresserad av ridhästar kommenterade nån gång att hon rör sig riktigt bra framför allt bak.Dressyraveln är så pass liten att jag tror multitalang-blod kommer vara högaktuellt inom kort. Titta bara på hästarna i världstoppen, hälften av dem är 50-100% hopp/multistammade
nog fel tråd, jag frågar i den andrahar någon erfarenhet av skick från England? brukar det vara mycket dyrare än tex från tyskland?
Någon som har några tips på hingst?
Har ett sto som är e: Quebec DVH 730 ee: Quidam de revel och ue: Lobster DH 458
Hon är väldigt högställd och kvadratisk nästan som en frieser i kropp och form, grova rejäla ben, tråkig galopp.
Jag vill ha är en avkomma som skall användas till främst hobbyridning och tävling i lägre klasser i främst fälttävlan.
Är därför sugen på att ta ett föl på henne, då hon är en hållbar häst med ett fruktansvärt trevligt temperament.
Det jag vill förbättra är: en betydligt längre kropp och hals, gärna högre mankhöjd men ej ett måste (hon är runt 163), en bättre galopp som är framförallt större och gärna lite mer smäckerhet.
Så något med en del fullblod vore nog inte fel. Gör inget om det är något med en del temperament i då det kan behövas lite mer "jävlar anamma"
Leprince de Bois möjligtvis? Blir väl lite linjeavel på Almè om jag minns stammen korrekt, borde ge det temperament du söker...
Gör gärna det. Det finns inte jättemånga stationer i området. Den enda som är lite mer känd och lite större hade jag kontakt med förra året men de tog inte emot ston för uppstallning innan juni. Lite sent när jag vill börja tidigt för att ha gott om tid. Har tyvärr inte möjlighet att köra hur mycket som helst .@Marty jag har en kompis i din trakt (tror jag) och kan kolla vilken station hon anlitar - jag vet att hon är nöjd.
Jag vill inte heller kompromissa med hoppförmågan. Funderar på Rubin Royal i år eftersom jag fegade ur förra året.Darina går nog till Zafferano eller Luxus. Om jag inte lånar ut henne för avel istället. Men en sak är säkert och det är att det blir en dressyravkomma som kan hoppa nästa gång.
TAI men från Tyskland som jag förstått det, nån får gärna rätta mig om jag har fel.Jag vill inte heller kompromissa med hoppförmågan. Funderar på Rubin Royal i år eftersom jag fegade ur förra året.
Kommer Zafferano stå på TAI eller FAI?
Tai från Tyskland är det jag hört också Men det spelar ingen större roll, tyskarna brukar vara bättre på att ordna fram semin även vid helgdagar.