Hingstval- New Balance?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare loka75
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 4 199
L

loka75

Är det någon som kan berätta lite om New Balance, vad han passar till för ston, hur avkommorna har blivit, Allt av intresse.
Skapade en annan tråd då jag var inne på Qalle men fick ett annat råd, new Balance. Har en vecka på mig att bestämma mig:confused: :confused: . Så snälla skriv ner allt om denna hingsten, det står inte så mycket på hageby.nu.
Tacksam för alla svar!!! :bump:

Sv: Hingstval- New Balance?

Jag har ett 2-årssto e. New Balance - Master - Vagabond. Mycket social och trevlig. Såg inte så mycket ut för världen som föl, men har sen dess bara blivit snyggare i kroppen och har också bra luftiga, lätta rörelser. Något kort hals, men jag hoppas att det bara är som hon växer nu. Mamman är lite skarp och stirrig i temperamentet, men det verkar O´Keeffe inte alls ha ärvt. Mamman är inte så stor, bara 158, men O´Keeffe är redan ca 160 cm, så det verkar inte som om han lämnar jättesmått i alla fall.
Jag har inte hunnit göra så mycket med henne ännu, men har löshoppat endel och hon har bra teknik och är rädd om sina ben.
Vill du se bilder på henne kan du gå in på vår hemsida http://medlem.spray.se/stommen och klicka på "våra hästar", så kommer du till både fotoalbum samt en liten videosnutt.

Jag har en 2 åring efter NewBalance-Phaeton-Illusion.
Han är pigg, vaken och kvick i benen. Han ligger nog strax under 160 cm nu och hans mamma är inte mer än 159 cm.
Han fick 9:a på typ som föl och han ser fortfarande bra ut.
Halsen är bra ansatt men kanske något kort. Gången är 7: or under lite sämre dagar och 8: or under lite bättre...:angel:
Vid hoppningen är han bra på att taxera, har en bra språngkurva men han har inga flashiga språng. Han har dock bara hoppat 100 cm ännu eftersom han är 2 år. Han verkar definitivt veta vara han har sina hovar.
Jag tror att i dagsläget skulle bedömmas högre på hoppsidan än på dressyrsidan men jag tror att han har en god framtid inom både hopp/dressyr eftersom han har både vilja och mod!

Lill / Stall Nöbbeled

Hej. Nu kommer ju detta att låta lite partiskt eftersom jag arbetar med Balancen och ett tio tal avkommor. Han är en jättetrevlig hingst med härligt temprament. Faktiskt är nästan alla hans avkommor väldigt trevliga både i humöret och ridmässigt. De får oftast bra gångarter(med + för traven) och alla har väldigt god hoppförmåga. Storleken varierar. Vi har avkommor från 1, 62 och upp till ca 1, 72.
Har du frågor så får du gärna ringa till hageby. Lycka till!

Vi har haft ett natal avkommor e.honom inför bla 3-års test. Samtliga har haft bra modeller, rört sig trevligt och hoppat ok. 2 st fick över 49 p. De har varit lätta att rida in och alla är mycket sansade och säkra på sig själva. Dock kan det tilläggas att flera är lite bekväma av sig och kan bli sura när man nu börjar kräva lite mer ansträgning.. Vet inte vad du har för sto men funderar du på Balansen kan du säkert även använda Qalle. En fördel med Qalle är att han nu tävlas av Peter Eriksson och kommer säkert synas allt mer på tävlingsbanorna, vilket gör det lättare att sälja avkomman. Balansens avkommor har oförtjänat dåligt rykte, liksom sin pappa.
Det kan göra det svårt att sälja dem.. Lycka till vad du än väljer.

köpte ett sto efter Falleur-Anart och då var hon dräktig med New Balance. Hon är själv skimmel och ut kom en kille som är ljust brun med svart man och svas. Iga vita tecke. Han har blivit väldigt lätt och långbent men mäter ändå som 2-åring ca 165 cm redan! Han rör sig trevligt och luftigt, men är ganska tuff till humöret. Kräver en fast hand och rutiner. Känner inte till New Balance så mycket mer, men min kille har blivit ok. Har fått en ganska så lång och väl ansatt hals. Mycket lättlärd och älskar när man jobbar med honom.

En annan bekant fick för 4 år sedan en hingst efter New Balance. Stoet är efter Marato. Det visade sig sedan när han var 3 år att han var helt ihopväxt i lederna i bakbenen. Veterinärerna trodde dock att detta berodde på att han var prematur och inte på grund av hingsten. Även denna kille blev ganska lätt i kroppen och mycket trevlig att arbeta med. Mörkbru till färge och ca 165 cm hög. Så med mitt facit har jag sett två avkommor och bägge har varit väldigt trevliga både att jobba med och att se på.

Jag har inte mycket att säga om hingsten, men däremot om stället han står på.
Vill helst varna alla för att skicka dit sina ston! Så dj-la dålig skötsel av andras sto och föl har jag aldrig varit med om!
Vill du ha alla hopplösa detaljer PMar jag gärna, för dit önskar jag inte min värsta oväns hästar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 315
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 945
Senast: Tofs
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 609
Senast: sorbifolia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
10 976
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024