Hingstpremiering Welsh

Zondell

Trådstartare
Är det någon som är insatt och kan förklara vad som gäller? Var inne på SWF´s hemsida men tyckte det verkade rörigt. Räcker det med ett veterinärintyg? Vilka måste göra ridprov? Löshoppas? Och vilka resultat måste uppnås för att hingsten skall kunna användas i avel?

Sv: Hingstpremiering Welsh

Alla welshhingstar med godkänd stam får lösa licens om de är veterinärt godkända.

Det du som hingstägare ska göra är;
Fylla i licensansökan (dra ut på hemsidan)
DNA testa din hingst
Veterinärbesikta din hignst (veterinärintyg dras ut från hemsidan)
Mäta mkh + skenben
Betala licensen.
Skaffa betäckningsblock
föra språngrulla och rapportera den.

Klart!

Sen är det frivilligt att visa sin hingst för införande av kvalitetsbokföringen. Där ska man först visa veterinärt sen exteriört. Sen kan man välja vilket bruksprov man vill genomföra.

Sv: Hingstpremiering Welsh

Kapar min egen tråd:
Vilka krav finns för elit på welshston och hur gör man?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 465
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
354
Senast: MML
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 399
Senast: qitis
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka