Sv: Hingstlinjer
Hej!
Jag har faktiskt ingen aning vilka förbund de tillhör, men jag kan kolla det om du vill. Vet dock att majoriteten håller till i norra Tyskland. Jag bara återger vad de sagt, säger de att Florestan inte är populär tror jag dem. Då menar jag Florestan himself.
Själv tycker jag mycket om honom men det var väl inte frågan. Eller? Du kan säkert hitta hur många människor som helst som tycker om honom i Tyskland, jag bara återger vad de sagt - och i mina ögon vet de vad de pratar om. Hör jag något från något håll brykar jag inte bry mig, det är så mycket tyckande. Men när jag hör det från tillräckligt många tror jag att det finns någon substans. Själv skulle jag inte ha något emot en avkomma efter honom.
De menar också att han betäckt mycket men inte lämnat tillräckligt. Det är ingen jämförelse antalsmässigt alls med tex. Donnerhall, som betäckt mycket och lämnat bra.
Jag bara återger vad större och mindre uppfödare samt utbildning/försäljnings stall tycker. Själv tycker jag att det är mycket intressant att höra vad som pågår avelsmässigt i Tyskland - då dessa vindar blåser hittåt!
Mvh / Fia