Hingstkatalog

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare zavannah
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstkatalog

Prenumererar inte de flesta travmänniskor på Trav och Galopp Ronden? Då får man ju det tjocka vinternumret, där det finns massor av hingstar med. Är inte de flesta hingstar med där?

Senast ändrad:

Bara de som köper annons, det är ren marknadsföring.

I t e x hingsthållarnas katalog (som hingstägare/hållare nog också får köpa plats i) är det mer faktabaserad information och så får man med exteriörbedömning och veterinärbeskrivning.

De hingstar som är kasserade får ej användas i svensk allmän avel, de kan fortfarande verka som egenhingstar (betäcka ägarens egna ston), kasserade har de blivit efter avkommeprövningen. Med det nya systemet som infördes här om året tog man bort kasseringen, införde då istället värdebokstav C, de får fortsätta att verka i aveln som tidigare men får ju oftast inte så många ston med ett C i bagaget.
Ok tack för svaret!

Jag fick Hingsthållarnas katalog för 2008 iför några dagar sen. Tror att den kom i Måndags. Har inte beställt den andra katalogen, "Varmblodiga Travhingstar" ännu.

Åh... vill oxå ha.:d För försöka jaga tag i dem...

Hur får man tag på Hingshållarkatalogen? Alltså inte STCs. Den är så fin med sina färgbilder.

Man kan höra av sig till de som ger ut den om man vill ha den. www.hingsthallarna.se

Annars brukar man få den om man har betäckt någon märr året innan eller så. :) Fast jag fick min ett år utan att ha betäckt någon innan dess. Kanske beror på att jag äger rätt många ston = potentiella avelsmärrar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 897
Senast: Tofs
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 957
Senast: TinyWiny
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 728
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka