Hingstkatalog

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare zavannah
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstkatalog

Var skrivit och bett om ett ex nu. Får se vad dom svarar....

Jomen jag mailade också dit men då var det tydligen för dyrt att skicka. :confused: Ville jag ha fick jag komma till något stall och hämta. Märkligt.

Jippie mitt ex låg i brevlådan idag :banana:
Men jag fick aldrig ngt mailsvar, konstigt nog....

Har inte heller fått något mailsvar, tyvärr inte heller någon katalog....

Idag kom den i lådan! Fan vilken katalog! samma hingstar som i stc:s!!! Men den är i färg o verkar mycket bättre på så vis att pris o deras avkommor o allt står samlat på en o samma sida. sedan är det även lite annan bra info!

Jag tror ni talar om olika kataloger?
Så vitt jag vet vå finns det 3 stycken "större".
Dels STC's Avelsvärderade varmblodiga travhingstar. A4 format.
Dels den 2 cm tjocka i A5 storlek, som utges av ?. Där kostar det runt 7 tusen att vara med.
Sen har ju sv. hingsthållare en katalog, där även hingststationerna presenteras.

(Jag var för många år sen intresserad av att gå med i den föreningen. Det lät ju så bra att man skulle bli besiktad, så stoägaren kunde lita på en. Jag beslutade dock mig snabbt för att strunta i det, då man kunde läsa att en medlem hade sina hagar inhägnade med taggtråd.
Vad är då vitsen med att bli godkänd som medlem?)

Vad betyder det som står i stc.s hingstkatalog???

På sidorna med hingstarna som är godkända men inte finns med i boken där de står om dom är döda osv, vad betyder kasserad???

mvh tina

Nu puttar jag upp denna tråd för någon kanske kan berätta för mig vad det här kasserad menas med i katalogen om hingstarna. Fattar att dom helt enkelt inte var tillräckliga inom aveln, men dom får itne betäcka alls eller???

jag fick mitt ex av hingshållareföreningens katalog när jag var på betäckning m mitt sto förra året. Skulle också gärna vilja ha årets, men vet som många här i tråden inte hur man får tag på den. Väldigt välgjord i färg och väldigt bra att priserna står med.

Vad betyder det som står i stc.s hingstkatalog???

På sidorna med hingstarna som är godkända men inte finns med i boken där de står om dom är döda osv, vad betyder kasserad???

mvh tina

De hingstar som är kasserade får ej användas i svensk allmän avel, de kan fortfarande verka som egenhingstar (betäcka ägarens egna ston), kasserade har de blivit efter avkommeprövningen. Med det nya systemet som infördes här om året tog man bort kasseringen, införde då istället värdebokstav C, de får fortsätta att verka i aveln som tidigare men får ju oftast inte så många ston med ett C i bagaget.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 900
Senast: Tofs
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 966
Senast: TinyWiny
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 760
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka