Hingstkalendern

Sv: Hingstkalendern

crazy skrev:
Min kom idag också!

Och min låg också i lådan igår (måndags) tillsammans med en sen Ridsport.

Jag blev sugen på Jaguar Mail! :love: Jätteintressant stam, får se om jag har råd...

Senast ändrad:

hehe :D ...jaså du fastnade också på den sidan....! ;)

:o Japp!

Jag tänkte det skulle passa min Irco Mena!
Men det var meningen att det skulle bli billiga betäckningar i år och jag har tre språng + fölavgifter fria på Gränsbo...

Jag skickade in betalning via pg redan den 2 feb och angav NOGA att det gällde hingstkatalogen 2005! Trots detta fick jag 2004 års katalog, den skickade jag tillbaka, enligt telsamtal med Ridsport - fortfarande har inte 2005:an dykt upp :mad: :cry:

Hoppas att den har kommit idag!

HeJe

Jaguar Mail-Irco mena *låter mums* :d

Ja han är dyr och ibland tänker man att det finns ju bra hingstar för halva summan-men nog sjutton ska man väl alltid fastna för en dyring! :o

Kunde tänkt mej honom till mitt As de Thurin sto...som jag egentligen sedan förra året redan bestämt att använda Maloubet till om han går igenom igen. ;)

Lyllos dej!fria betäckningar!Klart du ska utnyttja om du har chansen...såvida du inte får ha rätten innestående tills senare-men så generösa brukar de ju knappast vara. ;) :D

Jag behöver inte använda alla i år! De är jättesjyssta. :)

Mitt Acapulco-sto går till Nobel helt klart efter förra årets föl som de sedan köpte. Även Winnie fick ett fint Nobelföl som också är sålt, så de stona är rätt klara.

Nästa år har de förhoppningsvis en ny godkänd hingst e. Concorde som jag tänker använda då. han ser iktigt trevlig ut! :)

Så jag får kolla i plånboken när det närmar sig! :angel:

Om det är Kempke Hofs katalog ni menar, så är tillverkningskostnaden ca 45,-/st inkl DVD.

Klart man gör om en lyckad "kompott"....jag hade funderingar på att betäcka om med Dammen, så bra fölunge-får jag det någonsin igen?Givetvis hamnade han i Stockholm på station....suck bara resan med transportbolag skulle kosta mej minst 4000 kr plus moms fram och tillbaka.Men jag hoppas de som har chansen tar den-vem vet hur länge gamlingen står på benen...

Hm intressant en Concorde hingst-vad är det mer bakom??Något fbl inslag??

Finge jag önska mej vad jag ville så vore det en bunt med hingstar av olika linjer med lika mkt fullblodsinslag som Dammen 774 eller lika stor del angloblod som han har fullblod bakom sej.Drömma går ju....

Så himla snällt av dem att hålla erbjudandet öppet!Toppen!

Inegn mer än jag som fastnade för den intressanta hingstaen GOLDWING??? Vilken stam. Helt "Ny" för oss i sverige. Hoppas han får tillräckligt med ston så då bestämmer sig för att använda honom trots de nya hingstavgifterna...
Annars var ju Alcatraz den bästa överraskningen tycker jag...

Och jag håller med Varför står Dammen så låååångt bort... :mad:

Tyvärr kommer jag inte ihåg mer i stammen, tror det var Ralmé i tredje led, men är inte 100 på det... :crazy: Ska höra med dem nästa gång jag är där.

Han är riktigt fin nu ialla fall, runt 170, mbrun, högställd, mkt vackert huvud (jättesöt), lååånga ben. :love:

Ja det får du ta reda på!Nu blev jag ju riktigt nyfiken! :D

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 813
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: miumiu
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 262
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka