Hingstfunderingar inför 2017

Kannatol ströks på det tyska sportprovet. så han är bara godkänd i Sverige i år . Han fick ju G2 förra året.

Detta med ettstolicens. Vad händer om man löser en sådan för en specifik hingst och man sedan inte får tillgång till denne av ngn anledning? Dvs. om hingsten dör eller sperman inte räcker?

Fler som har problemet att listan över intressanta kandidater bara blir längre och längre?:p Nu senast var det det danska 10-dagarstestet som "ställde till" det. Jag är uppe i 8 tänkbara kandidater och bara ett sto att betäcka:meh:

Åh vilka kval! 3-årssto e. Certus NL ue. Rubiquil skall betäckas. Hon är proportionerlig, långlinjerad och högställd men lite grov. Nystar lite bak men i övrigt välbenad. Söker hingst med starka och drivande bakben.

St. Schufro? DeLorean? Zappa? Modern väntar e. Zappa så blir den fin blir det svårt att säga nej. Men de andra två är ju to die for också... :banghead:

Har lite funderingar på att köpa ett avelsto. Är dock inte säker på vilket av dem jag ska kolla på först och främst det ev blir men en favorit är Crelido. Vad tycker ni andra att han passar till för hästar? Vore spännande att höra rent generellt. Är förtjust i Zafferano också men kommer tyvärr inte att använda honom. :cry:

Har lite funderingar på att köpa ett avelsto. Är dock inte säker på vilket av dem jag ska kolla på först och främst det ev blir men en favorit är Crelido. Vad tycker ni andra att han passar till för hästar? Vore spännande att höra rent generellt. Är förtjust i Zafferano också men kommer tyvärr inte att använda honom. :cry:

Vad har du för syfte med din avel? :)
Crelido ger trevliga, ridbara hopphästar med bra typ och gång. Själv tycker jag att man gärna kan lägga honom på ston som är åt det vassare hållet, särskilt om man avlar för tävling på hög nivå. Och gärna dubbeltalanger iom att han brukar lämna både och.

Sedan så kanske man ska gå efter ett sto med bra fertilitet, iom att han börjar bli lite till åren. :)

Vad har du för syfte med din avel? :)
Crelido ger trevliga, ridbara hopphästar med bra typ och gång. Själv tycker jag att man gärna kan lägga honom på ston som är åt det vassare hållet, särskilt om man avlar för tävling på hög nivå. Och gärna dubbeltalanger iom att han brukar lämna både och.

Sedan så kanske man ska gå efter ett sto med bra fertilitet, iom att han börjar bli lite till åren. :)

Syftet är att få fram en tävlingshäst, förhoppningvis för mig själv men jag vill att det ska gå att sälja om det nu skulle vara så att jag inte kan ha den själv. Jag är inte heller främmande för att ha ett samarbete med en tävlingsryttare som tränar och tävlar det framtida ev hästen. Stoet jag ska titta på har själv bra stam och har fått ett antal föl, alla fina och korrekta. Hon har visat sig vara mkt fertil och alltid tagit sig på första försöket både med fryst och färskt. Avkommorna går mellan 110-140 hoppningar idag, vissa är rätt unga ännu. Stoet är tyvärr inte ridbart själv efter en skada som varken nedärvs eller hon är påverkad av idag. Man har helt enkelt bara inte ridit henne och eftersom hon blev inriden som 3-4 åring så tror jag inte det är någon som lagt tiden på att prova rida henne igen efter att hon blev bra. Hon har både vass och snällt i stammen. Hästar som gått det högsta inom hoppning. Tycker du på denna knapphändiga info att Crelido ev skulle vara ett bra förslag? Har du kanske andra förslag som Crelido ger hopphästar med bra typ och gång? Är inte intresserad av Canterbury. :)

Ja, jag tycker det låter som att han kan vara en bra match för henne. :up:

Andra aktuella hingstar kanske Contendro I? Men han är rätt dyr har jag för mig..?

Har funnits ett par trådar ang. hopphingstar med bra gång - kommer inte ihåg alla men Hiphop är ju en klassiker, Mr Vain "ung och lovande", Sir Oldenburg snygg och trevlig... Någon med bättre minne kanske kan fylla på med fler. :)

Ja, jag tycker det låter som att han kan vara en bra match för henne. :up:

Andra aktuella hingstar kanske Contendro I? Men han är rätt dyr har jag för mig..?

Har funnits ett par trådar ang. hopphingstar med bra gång - kommer inte ihåg alla men Hiphop är ju en klassiker, Mr Vain "ung och lovande", Sir Oldenburg snygg och trevlig... Någon med bättre minne kanske kan fylla på med fler. :)

Tack!
Ska kolla upp Contendro!
Hip hop går tyvärr bort, mr vain känner jag inte till men ska kolla upp den också :)
Sir Oldenburg tycker jag är fin till mitt nuvarande sto men tror inte den passar till det ev tilltänkta stoet :)

Det här med dressyrhingstar som ger lite hopp, vilka finns? Hade ju bestämt mig för Zafferano på mitt dressyrsto, ändrade mig och bestämde mig för Rubin Royal och numera vet jag varken till eller från:( hjälp! Har jag missat ngn perfekt hingst?

Söker hingst med ridbarhet, bra skritt, hopptalang och storlek. Till sto e. Sir donnerhall ue. Dimaggio.

Liknande trådar

Avel Köpte idag ett sto e.Clever Hill Q ue.Jazz som ska betäckas. Visst, nu är hon bara 1.5år gammal men direkt efter treårs ska hon betäckas...
2
Svar
21
· Visningar
3 971
Senast: tramp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila