Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att han får användas i år också men varför ströks han från det tyska provet, vet du det?Kannatol ströks på det tyska sportprovet. så han är bara godkänd i Sverige i år . Han fick ju G2 förra året.
Detta med ettstolicens. Vad händer om man löser en sådan för en specifik hingst och man sedan inte får tillgång till denne av ngn anledning? Dvs. om hingsten dör eller sperman inte räcker?
Det verkar vara lätt attbli tusenlappar fattigare när man ska avlaDu blir 1250:- fattigare
Det verkar vara lätt attbli tusenlappar fattigare när man ska avla
Säkraste sättet
Fler som har problemet att listan över intressanta kandidater bara blir längre och längre? Jag är uppe i 8 tänkbara kandidater och bara ett sto att betäcka
Enkelt löst- man skaffar fler ston. (och ja, jag har samma problem varje år, trots 3 ston).Fler som har problemet att listan över intressanta kandidater bara blir längre och längre? Nu senast var det det danska 10-dagarstestet som "ställde till" det. Jag är uppe i 8 tänkbara kandidater och bara ett sto att betäcka
Jag är nästan sugen på att skaffa ett till sto. Man hittar ju så många fina hopphingstar! Och jag har bara ett hoppstammat sto och henne vill jag rida juuEnkelt löst- man skaffar fler ston. (och ja, jag har samma problem varje år, trots 3 ston).
Jag är nästan sugen på att skaffa ett till sto. Man hittar ju så många fina hopphingstar! Och jag har bara ett hoppstammat sto och henne vill jag rida juu
Har lite funderingar på att köpa ett avelsto. Är dock inte säker på vilket av dem jag ska kolla på först och främst det ev blir men en favorit är Crelido. Vad tycker ni andra att han passar till för hästar? Vore spännande att höra rent generellt. Är förtjust i Zafferano också men kommer tyvärr inte att använda honom.
Vad har du för syfte med din avel?
Crelido ger trevliga, ridbara hopphästar med bra typ och gång. Själv tycker jag att man gärna kan lägga honom på ston som är åt det vassare hållet, särskilt om man avlar för tävling på hög nivå. Och gärna dubbeltalanger iom att han brukar lämna både och.
Sedan så kanske man ska gå efter ett sto med bra fertilitet, iom att han börjar bli lite till åren.
Ja, jag tycker det låter som att han kan vara en bra match för henne.
Andra aktuella hingstar kanske Contendro I? Men han är rätt dyr har jag för mig..?
Har funnits ett par trådar ang. hopphingstar med bra gång - kommer inte ihåg alla men Hiphop är ju en klassiker, Mr Vain "ung och lovande", Sir Oldenburg snygg och trevlig... Någon med bättre minne kanske kan fylla på med fler.