Varför måste allt få per post?! Eller måste det inte det?1. Kolla stoet några dagar tidigare
2. Lita inte på att någon annan gör något du kan göra
3. Skicka som rekommenderad post, då har du inlämningsbevis med datum (och ta givetvis kopia på intyget!)
Om det är OK att scanna och skicka så hade det ju varit betydligt mer modern hantering eller om vet går in och mailar direkt. Det funkar ju med recept så varför inte med sånt här.
Kan ju berätta min roliga historia i år där seminvet inte hittade ngt foster vid 18 dygn, jag sket i koll vid 30 för hon var i augusti då. Kollade vid 90 dygn och då TROR vet att hon är dräktig men räcker inte in med ULsonden (hon är lång o djup), vad ska man skicka till hingstägaren när vet själv säger att vid 120 dygn kan du kolla med blodprov! Jag vill inte betala 90-dygnsavgift för att min häst är svår att kolla. Nu var hingstägaren bra och sa att jag kan betala när det syns tydligt, hoppas det gör det i april. Just nu är hon mindre än förra året då hon hade 3 mån kvar men antagligen dräktig, fast hon ser alltid dräktig ut...