Nu hoppas jag att mitt sto läker snabbt från sin senaste skada (trauma i hagen, som vanligt med henne), men blir det långdraget så tror jag att vi satsar på föl!
Hon är inte visad, har varit skadad varenda vinter och aldrig hunnit bli tillräckligt igång innan unghästtesterna för att det ska bli meningsfullt. Vet ni om det kan vara möjligt att vända sig till tex ens lokala SWB och få hjälp med typ en inofficiell exteriörbedömning?
Jag kan ju bedöma hennes exteriör till viss del, men det skulle vara skönt att få hjälp av någon duktigare framförallt för att bedöma benen.
Jag har även börjat fundera på hingstar, även om det som sagt inte ens är säkert att det blir något. Tar gärna tips!
Hon är e Canterbury - Edinburg - Nebraska (
blup). Ca 170 cm av lite mer rejäl modell.
Jag skulle isf ha fölet till mig själv.
Skulle gärna se att fölis iaf inte blir större och den får gärna bli lättare i typen. Nelly är ganska lång i kroppen och har lättre för att skjuta på än att bära så gärna förbättra bärighet och få lite mer ”gummibollskänsla”
Temperamentsmässigt är hon ganska mycket häst, sådär typiskt stoig. Skulle gärna förbättra ridbarheten genom mer will-to-please och kanske undvika att lägga på väldigt reaktivt eller nervigt. Det gör inget att det är drag i sas, men ska vara välbalanserat.
Tips på gärna lite mindre/normalstora gummibollshingstar med hög ridbarhet och balanserat temperament?
Mina egna tankar hittills går till For Romance I eller Sibelius, också sugen på någon Toto Jr men det känns lite mer osäkert.