haha knappt jag vet det iheller längreVad avlar du för inriktning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
haha knappt jag vet det iheller längreVad avlar du för inriktning?
Kollat in Cantona TN men även Kintaro. Cardento-fullblod har ju varit en bra kombo innanVad avlar du för inriktning?
Herrera TN (Hickstead White x Lordanos)? Visserligen ung och obeprövad men en trevlig modell.haha knappt jag vet det iheller längre, skämt å sido så har jag tittat lite både på dressyr och hopphingstar. Men ska det vara en hopphingst ska den röra sig hyfsat, ej för tung, bra front ej lång rygg. Om det ska vara en dressyrhingst ska den inte vara helt värdelös på att hoppa, ej tung, bra front och ej lång rygg. Fastnat för Contendro I men fryst är verkligen inte billigt. Contendros fin men finns också bara på fryst. Balou i danmark är inte i avel, mailat och frågat stuteriet hur de tänkt med honom 2021. Gisborne är exp osv
Contendro I har enligt avelsindexet slagit väl ut i svensk avelHerrera TN (Hickstead White x Lordanos)? Visserligen ung och obeprövad men en trevlig modell.
Contendro I tycker jag är svår. En del avkommor ser ut som en miljon andra not so much. På de fölvisningar jag varit på under senare år har jag så här långt inte heller kunnat följa något som helst mönster via mödrarna vad gäller diffen mellan ungarna![]()
Diacontinus är en av mina favoriter. Man kan dock inte regga i SWB då om du nu vill det. Diacontinus S - Sieg in Sottrum - YouTubehaha knappt jag vet det iheller längre, skämt å sido så har jag tittat lite både på dressyr och hopphingstar. Men ska det vara en hopphingst ska den röra sig hyfsat, ej för tung, bra front ej lång rygg. Om det ska vara en dressyrhingst ska den inte vara helt värdelös på att hoppa, ej tung, bra front och ej lång rygg. Fastnat för Contendro I men fryst är verkligen inte billigt. Contendros fin men finns också bara på fryst. Balou i danmark är inte i avel, mailat och frågat stuteriet hur de tänkt med honom 2021. Gisborne är exp osv
Det har han nog gjort på fler ställen vilket inte är så underligt med det antal avkommor han producerat. Men jag har tyvärr sett för många föl och unghästar med riktigt dålig galoppContendro I har enligt avelsindexet slagit väl ut i svensk avel![]()
Rent spontant hade jag tittat en gång till på Fetcher N.Vill göra en häst för lättare klasser i fälttävlan...egentligen en hobbyhäst som man kan göra allt möjligt med. Tittar mest på hopphingstar med "goda" gångarter.
Fin men alldeles för grov och dåligt avstamp tyvärrDiacontinus är en av mina favoriter. Man kan dock inte regga i SWB då om du nu vill det. Diacontinus S - Sieg in Sottrum - YouTube
Äldre film men här finns trav under ryttare Diacontinus - YouTube
Diarado-Contendro I-Argentinus
Cascadello då? Charleston?Fin men alldeles för grov och dåligt avstamp tyvärr
Cascadello då? Charleston?
Cascadello är fin. Tycker jag hörde på bruks att Casallavk kan vara känsliga och sena. Vet ni om det stämmer?Cascadello då? Charleston?
haha knappt jag vet det iheller längre, skämt å sido så har jag tittat lite både på dressyr och hopphingstar. Men ska det vara en hopphingst ska den röra sig hyfsat, ej för tung, bra front ej lång rygg. Om det ska vara en dressyrhingst ska den inte vara helt värdelös på att hoppa, ej tung, bra front och ej lång rygg. Fastnat för Contendro I men fryst är verkligen inte billigt. Contendros fin men finns också bara på fryst. Balou i danmark är inte i avel, mailat och frågat stuteriet hur de tänkt med honom 2021. Gisborne är exp osv
Cascadello är fin. Tycker jag hörde på bruks att Casallavk kan vara känsliga och sena. Vet ni om det stämmer?
Om man ska använda negativa ord tycker jag det brukar låta tittiga och sena men det kanske är ungefär samma sakCascadello är fin. Tycker jag hörde på bruks att Casallavk kan vara känsliga och sena. Vet ni om det stämmer?
Lättare att hitta en hopphäst som rör sig bra än att hitta en dressyrhäst som hoppar bra.Ska betäcka Darina i år men velar såklart om hingst.
Hon är efter D-day- Swift så dressyrstam men hoppar fantastiskt.
Hon har innan fått tre föl med hopphingstar. Det ena fölet är tyvärr avlidet men de andra två är mycket trevliga sporthästar. Den född 2016 hoppar fantastiskt. Den född 17 är inte hoppad än vad jag vet.
Sen har hon två dressyrstammade avkommor som rör sig superfint.
Så jag velar. Lägga hopp på henne? Ja men lite svårare att sälja kanske. Eller helt gå ifrån hennes hopptalang och avla dressyr?
Kanske en dubbeltalang? Mr Vain? Andra förslag? Bra huvud på hingsten är viktigt.
Vet inte om han nämnts men la Bravour och Cristallo II på ett Last Liberty-sto från F.2. Stofölet e Cristallo är på inridning nu, den rör sig bättre än mamman och är en tiger på hinder (missar/slarvar på insprånget för den fokuserar så på sista hindret). Lika "koko" som mamman men det kommer från mödernet som surrade som en bikupa i huvudet. Du får en del skärpa från CO men jag tycker de är vettiga och sansade. Det beror på vad man gillar för typ av häst och vilket sto du har.Fin men alldeles för grov och dåligt avstamp tyvärr
Stoet är framåt och positiv älskade att arbeta på den tiden det begav sig och väldigt modig. Avk är också väldigt modiga och trygga individer. Dock är hon fullblod och även om hon är cool och även avk sådana finns det ett visst riv i dem. Varit väldigt noga med tidigare avk fäder ska vara coola och orädda de med. Vill inte riskera att det ”slår över” mentalt. De ska kunna ridasav de flesta ryttareVet inte om han nämnts men la Bravour och Cristallo II på ett Last Liberty-sto från F.2. Stofölet e Cristallo är på inridning nu, den rör sig bättre än mamman och är en tiger på hinder (missar/slarvar på insprånget för den fokuserar så på sista hindret). Lika "koko" som mamman men det kommer från mödernet som surrade som en bikupa i huvudet. Du får en del skärpa från CO men jag tycker de är vettiga och sansade. Det beror på vad man gillar för typ av häst och vilket sto du har.
Stoet är framåt och positiv älskade att arbeta på den tiden det begav sig och väldigt modig. Avk är också väldigt modiga och trygga individer. Dock är hon fullblod och även om hon är cool och även avk sådana finns det ett visst riv i dem. Varit väldigt noga med tidigare avk fäder ska vara coola och orädda de med. Vill inte riskera att det ”slår över” mentalt. De ska kunna ridasav de flesta
Cascadello är fin. Tycker jag hörde på bruks att Casallavk kan vara känsliga och sena. Vet ni om det stämmer?