Jag har ett sto med okänd härstamning som jag INTE ska betäcka just nu men som jag ändå funderar på hingst till...
Stoet är litet (158 cm), något intåad ena fram. Har en fantastisk inställning till arbete, hoppar gärna och med god teknik. Rör sig rent men har något korta gångarter. Superpsyke!
Vill ha en större kopia av henne dvs fantastiskt temperament & ridbarhet. Har funderat på Emmerton, men vet inte hur det ser ut med fertiliteten på honom, och om han kommer att vara tillgänglig nästa år med tanke på hans ålder. Det viktiga är att hingsten är välbenad och lämnar storlek + gott temperament (samt står i Sverige). Canterbury skulle också kunna vara ett alternativ men jag har liksom inte.. fastnat för honom? Har även fnulat på Zafferano då det inte behöver vara en "ren" hopphingst, egentligen skulle en multitalang vara mest önskvärt. Har i första hand tänkt behålla avkomman själv som hobbyhäst + ev. tävlingar i lätt klass i diverse discipliner (och till det "avelsmålet" går det säkert bra med ungefär vilken hingst som helst
)
Det ska i alla fall vara en SWB-godkänd hingst.