Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gracil, tror inte att han är korrekt i benen heller.Vad tycker ni om Revolution? Han har väl stark galopp? Vad har han för svagheter?
Vet du vad det var för fel på benen?Gracil, tror inte att han är korrekt i benen heller.
Tänk också på att alla hingstar inte tar emot travarston.
Jag filmade honom i Herning visad för hand härom året, utan vare sig lindor eller skydd. Ska se om jag kan lägga in filmen här i kväll.Vet du vad det var för fel på benen?
Jag förstår att inte att tar emot travare, men först ska jag ju hitta någon jag tycker verkar lämplig så får jag fråga sen.
Jag tycker @Görel s förslag på Magic Park verkar vettigt. Jag känner inte hingsten personligen men härstamningsmässigt kommer han ju från blodslinjer som lämnat både hopp och dressyrhästar på högsta nivå. Är inte helt hundra, men tror dessutom det finns avelsförbund nere i Europa som inte kollar lika snett på inslag av travare såsom SWB gör.Vet du vad det var för fel på benen?
Jag förstår att inte att tar emot travare, men först ska jag ju hitta någon jag tycker verkar lämplig så får jag fråga sen.
Inriktning?Nu vet jag inte längre... Får man lägga in bild på sitt sto här? Vad hade ni valt utifrån detta sto? Visa bifogad fil 63363
Vad tycker ni om Revolution? Han har väl stark galopp? Vad har han för svagheter?
Det får man absolut!Nu vet jag inte längre... Får man lägga in bild på sitt sto här? Vad hade ni valt utifrån detta sto? Visa bifogad fil 63363
Han är fantastiskt vacker, jag är lite kär men har helt fel sto för att kunna använda honom.Vek i kotorna och rör sig bättre fram än bak, samt att storleken kan vara ett minus för vissa. Här kan du läsa hans exteriörbedömning: https://equinet.vfl.dk/ords/prod/f?p=1000:14:636196792145912:🇳🇴:P14_RESULTAT_ID:442862
Tack!Vek i kotorna och rör sig bättre fram än bak, samt att storleken kan vara ett minus för vissa. Här kan du läsa hans exteriörbedömning: https://equinet.vfl.dk/ords/prod/f?p=1000:14:636196792145912:🇳🇴:P14_RESULTAT_ID:442862
Han är fantastiskt vacker, jag är lite kär men har helt fel sto för att kunna använda honom.
Vill göra en häst för lättare klasser i fälttävlan...egentligen en hobbyhäst som man kan göra allt möjligt med. Tittar mest på hopphingstar med "goda" gångarter.Inriktning?
Tack!
Min är 170 cm med litet bakom sig, så det borde inte bli väldigt stort? Jag tycker att hon är lagom hög men några centimeter mer eller mindre gör nog inte så mycket om den inte är grov. Ger det andra nackdelar än bara storlek?
Hennes kotor är nog någonstans mittemellan, men ganska korta. Tror ni att det blir problem?
Rockabye S var ser passande ut, men är det inte bättre med en hingst som man vet vad den ger med tanke på att hon har travstam? Samtidigt vill jag ju inte ha några fel som påverkar så som veka kotor kan.Det kan bli stort, eller det är i alla fall omöjligt att veta. Ännu har jag inte sett en enda avkomma till honom som inte är åt det större hållet. Eftersom du själv inte är så säker på att bedöma hennes ben hade jag letat efter hingst med åttor på benen för att vara på den säkra sidan, alt. någon med en mindre allvarlig/lindrig avvikelse (vilket jag inte tycker veka kotor är). Har du kollat på sonen Rockabye S? Lik fadern fast med bättre kotor, mindre storlek och kanske lite mer funktionell galopp i att den inte går i ultrarapid som pappans.
Jag är ju lite dålig på svenska hingstar men en hingst som t.ex Magic Park kommer ju med en stam som är trevlig om man söker trevliga hästar man kan ha kul med även som glad amatör.Vill göra en häst för lättare klasser i fälttävlan...egentligen en hobbyhäst som man kan göra allt möjligt med. Tittar mest på hopphingstar med "goda" gångarter.
Då missminner du dig, jag har en blivande sjuåring som visserligen inte haft föl innan men har tydliga brunster@Aliisa om jag inte missminner mig har du ett lite äldre sto som inte fått föl tidigare...? Då skulle jag även titta på hingstarna villkor. Tex en utlands hingst från Helgstrand blir väldigt dyr även om stoet inte tar sig och för egen del vill jag gärna veta lite mer om stoets fertilitet först. Första gången jag betäcker ett sto vill jag gärna ha en hingst med språngavgift + 90 dygn eller liknande. Stor bonus om hingsten finns i närheten eller t.o.m. på samma station, men sådan tur har man sällan