Hingsten Cordon bleu

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prins_rollo
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingsten Cordon bleu

I vårat stall står en avkomma efter honom. Hon är över 20 år och jättepigg och superbestämd. Hon har sin husse lindad runt lillfingret (hoven?) och han kommer snällt med en påse morötter varje dag i utbyte mot en ridtur.

Iaf, härligt temperament. Har bara varit promenadhäst vad jag vet, men under det ser det ut att kunnat ha varit en superläcker häst.
Fux, bläs, vit underläpp, 4 strumpor och ngt så härligt som en bukfläck har hon :)

Låter precis som ett Cordon Bleu- Carriär sto, som jag hade en gång i tiden, samma teckning och riktigt vasst temperament.
Hon har lämnat en svårklass häst e.Irco Mena

Chamonix heter hon. Är en äldre farbror som äger henne nu. Och älskar henne över allt annat tror jag. Dom är det perfekta paret. :rofl: Vet att hon haft ett föl, dock vet jag inte vilken hingst, men inte den du nämde tror jag... borde ha kommit ihåg det då.

Min hette Cherokee, men jag vet att det byttes namn på henne någon gång. Jag har för mig att hon var född -86.

Kan stämma att hon är född det året. Tror att nuvarande ägaren har haft henne i minst 10 år. Bukfläcken är inte större än någon dm eller möjligen två.
Kan ta ett foto på henne i morgon :) Och kolla dem som är hennes mamma :)

Chamonix är född 1985, u.Lemon Lime, ue.Ceylon

Enligt ASVH har hon haft två föl, Chantilly e.Uttini och Chantini född 1992 e.Martini

/Karin, står också i samma stall

Vet inte riktigt vad det var som gjorde att mitt inlägg här igår togs bort. Jag nämnde Cornelia f 1976 som avkomma till Cordon Bleu vilket inte skiljde sej speciellt myckt från ovanstående inlägg om div privata avkommor, men men...kanske ett sätt att bli hälsad välkommen här på Bukefalos som ny?

Här finns info om Cordon Bleu
http://www.vastraaa.se/index2-filer/Page1203.htm
klicka på en avelshistoria under bilden på Martin Schenholm och du finner även info om Cordon Bleu om du scrollar längst ner

Detta är också lite info om honom
http://www.blup.se/sv-SE/horses/4651-cordon-bleu

Cornelia har jag bara positiva minnen av!

Jag tror det var någon med signaturen "hoppsan" som hade kommenterat mitt inlägg som heller inte är kvar efter att någon rensade igår. Hör gärna av dej

Man får inte lägga ut efterlysningar här och i och med att du la ut din mailadress bröt ditt inlägg mot reglerna.

Vad är då skillnaden mot det som Myrten skrev som inlägg nr 3. Det är väl en efterlysning om vad som har hänt en häst i livet på samma sätt som jag frågade?

Ber tusen gånger om ursäkt om jag la ut min mailadress. Jag blev medlem igår och har inte full koll på forumreglerna ännu.
Är dock rätt öppen med vem jag är och hur jag kan kontaktas.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka