Hingsten Bayron 885!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Royal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 75
  • Visningar Visningar 11 361

Royal

Trådstartare
Skulle vilja veta lite mer om dena hingsten då jag har köpt en 1 åring efter honom, gärna bilder och nån film om nån har de? Vill veta allt om denna hingst :idea:)

Sv: Hingsten Bayron 885!

Jättetrevlig hingst. Fina gångarter och härlig modell. Jag kanske kan hitta film på honom hemma, från Flyinge när Kyra red honom, ska leta i helgen.
Jag betäckte med honom 1994 och den dottern är mor till vår lilla Lady of Leonesse som vann 4-årschampionatet och året efter breeders i fälttävlan.

Jättetrevlig hingst. Fina gångarter och härlig modell. Jag kanske kan hitta film på honom hemma, från Flyinge när Kyra red honom, ska leta i helgen.
Jag betäckte med honom 1994 och den dottern är mor till vår lilla Lady of Leonesse som vann 4-årschampionatet och året efter breeders i fälttävlan.

Skulle vara jätte kul om du hittade nån film på honom ju,:banana:

Jag har! (tyvärr inscannade - dålig kvalitet)

BayronpTP.jpg

Bayronhemma.jpg

Jag var och hälsade på Bayron år 2002, han är otroligt trevlig!

Jag har själv en avkomma e. Bayron 885 som föddes 2003 och nu alltså är 4 år gammal. Lätt världens underbaraste häst! Så fantastisk att vi har tillverkat ett helsyskon till henne som beräknas födas i mars nästa år. En av Bayrons sista avkommor i Sverige, eftersom han tyvärr exporterades strax efter vi lyckats få vårt sto dräktigt.

Min unghäst Jolie:
14463193.jpg

14463194.jpg

9243063.jpg

9243199.jpg

14213504.jpg

IMG_1777.jpg

Jag har även träffat andra avkommor e. Bayron som är jättemysiga. Kalashästar är det, synd att inte fler använt Bayron...

Senast ändrad:

Så fin han är, din såg jätte fin ut, såg att du tävlat med din i dressyr har det gått bra? Jag ska ha min till enbart dressyr :)

Jag har ingen info om Bayron, mer än den du redan fått. Har dock själv en Bayronavkomma. En valack f-95.

Han är snygg, bra exteriör förutom att han är inåttåad fram (som sin far), tre jättebra gångarter, tyvärr har han inte alls huvudet med sig. Han är inte dum men stökar lätt till det för sig. I grund är han lättriden och lär sig lätt, men som sagt blir han lätt stökig och överladdad. Och så är han liten, bara 154 cm hög, men det är perfekt för mig som bara är pygmé själv, så det klagar jag inte på.

Skulle faktiskt inte tveka att köpa en Bayronavkomma till trots alla problem jag har med min, har de hans gång och utstrålning så tar man liksom resten...

Så han kommer inte vara kvar till nästa år alltså? Verkligen jättesynd i så fall, hade tänkt använda honom på mitt sto nästa år om det blir betäckning igen, tyvärr fick jag upp ögonen för honom lite för sent i år då damen redan var betäckt och konstaterad dräktig... Mycket fin hingst, har verkat ge bra avkommor också... så synd om han inte finns kvar :(

Vill minnas att han finns kvar på frusen. Jag har bläddrat i hingstkataloger för som gällde för några år sen och det har försvunnit mycket intressant från landet. Tyvärr.. Det gäller bara att försöka välja rätt så vi får behålla de hingstar vi gärna vill behålla, eller iallafall få behålla så mycket av deras blod som möjligt. En del hingstar finns som sagt på FAI, men det känns lite dyrt innan man vet..
U

Jag har ingen info om Bayron, mer än den du redan fått. Har dock själv en Bayronavkomma. En valack f-95.

Han är snygg, bra exteriör förutom att han är inåttåad fram (som sin far), tre jättebra gångarter, tyvärr har han inte alls huvudet med sig. Han är inte dum men stökar lätt till det för sig. I grund är han lättriden och lär sig lätt, men som sagt blir han lätt stökig och överladdad. Och så är han liten, bara 154 cm hög, men det är perfekt för mig som bara är pygmé själv, så det klagar jag inte på.

Skulle faktiskt inte tveka att köpa en Bayronavkomma till trots alla problem jag har med min, har de hans gång och utstrålning så tar man liksom resten...

Hur stor var mamman till din avkomma, jag hoppas att min med blir runt 158-160 :banana:

Första tävlingen fick vi 57% men det var rättvist då hon gjorde en del missar p.g.a. orutin. Så jag är nöjd ändå!

Vi ska förhoppningsvis tävla en gång till i år, innan hennes mamma-ledighet. Hon är betäckt med Nobel 994.

Mamman var ca 158 tror jag. Inte jag som fött upp honom, men han borde ju ha blivit betydligt större om man bara ser vad som ligger direkt bakom. Hanvar dock hingst tills han var sex och då kan de ju bli ett par cm mindre än om de kastreras tidigt.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 704
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka