Hingst som lämnar gula avkommor??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Schasa
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingst som lämnar gula avkommor??

Hmstd Captains Cream Soda ger 100% gult. Själv inte speciellt stor, 152 cm tror jag, men båda avkommorna från i år är mycket stora och min grabb ser ut att bli upp emot 160 utan problem (mamma 155 och har lämnat andra avkommor över 160). Både Soda och hans visade avkomma fick 9 på trav.
Video på min grabb: http://www.youtube.com/watch?v=FqOxpv1TZuc

Fin han är din "pojk" :love:

Senast ändrad:

BERNSTEIN 761 om fruset finns kvar... om det är 100% vet jag inte (det måste väl ändå bero på stoet med eller!?) med de jag sett har varit gula.

Bernstein lämnar 50% gult på ofärgat.
Men gult sto lämnar han 25% "ofärgat" dvs brunt, fux, svart beroende på anlagen, 50% enkel gult dvs isabell, gulsvart, gulbrun och 25% blåögd gräddvit.

Mitt Bernstein sto är gulbrunt men jag har nog sett minst lika många gula som icke gula efter Bernstein...

Perlino har inte stått på semin innan, det stämmer att han är exporterad till UK.
Har dock för mig att jag hittade hans hemsida för några veckor sedan och att han skulle stå på semin, men minns inte säkert.

Jag har själv betäckt mitt sto med Magic Memphis.

Rent praktiskt, hur bar du dig åt för att seminera med den hingsten? Hur gör du med registreringen av fölet, vilket förbund?

Rent praktiskt, hur bar du dig åt för att seminera med den hingsten? Hur gör du med registreringen av fölet, vilket förbund?

Just MM är inte så svårt att få tillgång till (jag känner ena delen av ägarparet :D) eller någon av deras andra hingstar (dom äger ju även kände Colman) man ringer på danska eller engelska,faxar in en förskriven beställningslapp när man vill ha sperman och låter vet.seminera.Pease of cake!! ;)

Glömde:reg.fölen i ZfDP.Z eller Rheinland

En bekant har fått det svaret vid förfrågan, men å andra sidan så är det väl rätt tveksamt om det stoet ens har i avel att göra :angel:

fast det blir ju lika mycket gult om du tar ett sto av annan färg också på en cremello...

Dock finns ju risken att det inte synd lika tydligt, då en del gulbruna/gulsvarta är nästintill bruna eller svarta, men gula är de ju ändå.

Dobbis.. Jag vet om at han inte bor där, men som du själv skrivar förmedlar dom honom och det är kanske lättere.. Och dom har bilder och video som trådstarter kan se.
Där är läkar tidigare i denna tråd til svensk palomino, men om jag har gjort fel må dom jo ta bort länkarne

Mvh Kit

Om det är okej med dig TS så kapar jag tråden lite halvt! :o:devil:

Jag är otroligt sugen på att skaffa mig en guling och när jag har tid och råd så vill jag ha en efter min vackra fuxa! :d

Mina krav är:

- Halvblodstyp. (Gärna med endel massa runt 160-175cm)
- Lämna 100% gult tillsammans med fux.
- Trevliga gångarter.
- Gärna tävlingsresultat i spec hoppning.
- Korrekt i kroppen, bra psyke.
- Kan vara allt ifrån väldigt ljus till ganska mörk, gillar de gulingarna med endel svart/brunt i sig också! :love:

Gör inget om hingsten inte är godkänd i Sverige då jag vill behålla avkomman. Men helst ska det gå att få in sperman i Sverige så att man slipper åka så långt.

Om du vill ha 100% gult så måste du ha en dubbel gul, de flesta dubbelgula är cremellos, dvs fuxar, vilket innebär att på ditt fux sto så får du endast palomino.

(De med svart/bruna manar o svansar är buckskins/gulbruna, dvs bruna. Fux + fux blir ju alltid fux som bekant.)

Mig veterligen finns det vara en dubbel gul med resultat i hoppning. Han är dock inte godkänd i något halvblods förbund utan enbart i Dansk Palomino.

Hingsten Quickstar tänker på bör vara Blue Perl,Halvblodshingst i DK,tävlad tom MSV (än så länge) finns på fryst,han är stor runt 170cm +,även GK i ZfDP.
Hans ägare har även ägt min avatarhästs pappa (hon är uppfödd hos deras granne)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: Gimlan
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka