Hingst som lämnar gula avkommor??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Schasa
  • Startdatum Startdatum
S

Schasa

Hoppas jag lägger denna rätt nu:)

Letar efter en hingst som lämnar gula avkommor..
Finns det någon ni kan tipsa om kanske?
Vet att dom inte är så vanliga, men borde ju finnas någon hingst i sverige (som inte är fy skam) som lämnar 100% gult??:love:
Inte bara ute efter färgen, vill ju såklart ha en hingst som inte är fy skam.
Om det inte finns i sverige så finns ju semin.
Vill så gärna få en gul bäbis att behålla efter mitt bruna sto.
Alla tips & råd är välkomna.

Sv: Hingst som lämnar gula avkommor??

Det finns en hingst som heter Marquis eller nåt sånt och en som heter Ragyago och dom är palomino hingstar och jag vet att Ragyago har bra hoppstam fast dock utlänsk=) jätte fina hingstar dock=) gå in på www.palomino.se så finns hingstarna=)

Det finns en hingst som heter Marquis eller nåt sånt och en som heter Ragyago och dom är palomino hingstar och jag vet att Ragyago har bra hoppstam fast dock utlänsk=) jätte fina hingstar dock=) gå in på www.palomino.se så finns hingstarna=)

Har kikat på dom, men dom verkar inte ge 100% gult.:angel:

Ingen av dem lämnar 100% gult.

Till TS:
Vilken ras är du ute efter?
Hur är stoet?
Användningsområde?

Finns ett par i DK och en GK för HBL avel i tyskland (Magic Memphis) där finns även ett par XX:are i tyskland.

Om du menar halvblod, så finns det så vitt jag vet bara en godkänd hingst med gulanlag till avel, Ravell. Han är mörkgulbrun, och ger alltså möjlighet till en gul avkomma, men ingen garanti.

Zfdp.

Finns flera, inkl MM som är godkänd i palomino stamregistrena i flera förbund.

Ingen av dem lämnar 100% gult.

Till TS:
Vilken ras är du ute efter?
Hur är stoet?
Användningsområde?

Eventuellt halvblod, men inget krav öppen för alla förslag bara det är en okey hingst såklart.
Men finns ju även en morganhingst som lämnar gula bäbisar..:love:

Användsningsområde är allround..
Eventuellt om kommande bäbis i framtiden utvecklas fint, så en blivande tävlingshäst i olika grenar :d
Tycker om att variera ridningen.:angel:

Samma sak med stoet ;) Men hon är lite nättare i kroppen, skulle vilja ha en hingst med lite massa :)

Hej igen.
Har även kikat lite på hingsten, Perlino Kinsky E

Född 10/5-02, cremello 168 cm, Kinsky

Godkänd i Dansk Palomino Sportheste Avl/British Palomino.

Någon som vet mer om honom?
Ett + med storleken på honom :love: han är läcker!
Så får man garanterat en gul bäbis med.. :D:D

Här kommer en bild på killen, samt en bild på en underbar avkomma efter honom född -08 :love:

Hmstd Captains Cream Soda ger 100% gult. Själv inte speciellt stor, 152 cm tror jag, men båda avkommorna från i år är mycket stora och min grabb ser ut att bli upp emot 160 utan problem (mamma 155 och har lämnat andra avkommor över 160). Både Soda och hans visade avkomma fick 9 på trav.
Video på min grabb: http://www.youtube.com/watch?v=FqOxpv1TZuc

Tror tyvärr inte det finns många dubbelgula hingstar som är värda att avla på i Sverige just nu. Fast det kanske beror på vilken ras, vet inte hur det ser ut på ponnyfronten. Perlino har jag aldrig sett och tror dessutom han är i England.

Halvblod finns väl bara Ravell med gulanlag, kanske finns fryst på Bernstein kvar också. Gillar själv gulingar väldigt mycket men tycker det nog är väl svårt att få tag på nånting godkänt och passande med bara ett gulanlag.

Hmstd Captains Cream Soda ger 100% gult. Själv inte speciellt stor, 152 cm tror jag, men båda avkommorna från i år är mycket stora och min grabb ser ut att bli upp emot 160 utan problem (mamma 155 och har lämnat andra avkommor över 160). Både Soda och hans visade avkomma fick 9 på trav.
Video på min grabb: http://www.youtube.com/watch?v=FqOxpv1TZuc

Ja så va det läcker biten hette.. Han är oxå riktigt fin.. ;)
Har mailat dom med Soda igår & väntar ivrigt på svar från dom:laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Tror tyvärr inte det finns många dubbelgula hingstar som är värda att avla på i Sverige just nu. Fast det kanske beror på vilken ras, vet inte hur det ser ut på ponnyfronten. Perlino har jag aldrig sett och tror dessutom han är i England.

Halvblod finns väl bara Ravell med gulanlag, kanske finns fryst på Bernstein kvar också. Gillar själv gulingar väldigt mycket men tycker det nog är väl svårt att få tag på nånting godkänt och passande med bara ett gulanlag.

Nej det finns ju inte så många...
Men "Soda" är en fin grabb oxå!
Han lämnar oxå gult ;)

Perlino har inte stått på semin innan, det stämmer att han är exporterad till UK.
Har dock för mig att jag hittade hans hemsida för några veckor sedan och att han skulle stå på semin, men minns inte säkert.

Jag har själv betäckt mitt sto med Magic Memphis.

Jodå, han var snygg och visad med ok poäng en gång i alla fall men fel ras för mig och inte avelsvärderad eller löst licens i år i alla fall.

Senast ändrad:

Han är inte visad fler gånger än en gång, löste inte licens i år för att hingstägaren själv valde att inte ha honom tillgänglig och han ska avelsvärderas till våren är tanken. "Färgmotståndarna" inom rasen var mycket positiva till honom när han visades, likaså till hans visade avkomma och det säger inte så lite om hans kvalité med tanke på att färgavel är det första som kommer upp när man säger cremello hingst.. ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: Gimlan
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring