Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl ganska stor brist på hingstar på naturlig betäckning över huvud taget, bland de varmblodiga ridhästarna, så hittar du någon som tilltalar dig tillräckligt mycket och dessutom finns inom lagom resavstånd - åk dit!
En bra hingst som har en ridbarhet utöver det vanliga och har gått 150 hoppning är hbl hingsten Haydn. e:Mytens xx. En vacker häst som lämnar stora ädla avkommor. han står till förfogande via naturlig betäckning strax utanför halmstad. Han är mkt snäll mot sina ston och har ett underbart temerament utöver det vanliga.
du har ju Hayd´n som visserligen står i halmstad, men det är ju 2nästan skåne"...
Intressant stam, bra tävlingsmeriter och borde passa många ston av äldre svensk stam
vad sägs om zephyr? han blev ju dessutom a premierad i år... funderar själv på att använda honom till mitt sto. hon är äldre och
ganska lågställd. dessutom är han en hingst som förbättrar traven, vilken är svagaste gångarten hos mitt sto.... zephyr står ju dessutom i skåne, vollsjö.
Temperamentet på Haydns avkommor, är det någon som känner till det i denna tråden?du har ju Hayd´n som visserligen står i halmstad, men det är ju 2nästan skåne"...
Intressant stam, bra tävlingsmeriter och borde passa många ston av äldre svensk stam
i södra Sverige som är en typförbättrare? Stoet är lågställt, den "omoderna" typen, e. Arram-Besk. Hennes bästa gångart är galoppen. Jag tänker mig en dubbeltalang när det gäller hingst, eller mot dressyr.
Spontant tänker jag själv Majim G, men det borde finnas fler?
Jo, Nactus står på naturligt, men jag är inte så förtjust i honom och det jag sett efter honom. (Vilket i och för sig inte är jättemycket, det ska erkännas.) Och som ameo säger, är han verkligen en typförbättrare med den stammen?