Sv: Hingst-hjälp till mitt sto sökes
Fast hade faktiskt inte skickat A-dur pga hur Andante ser ut. Har tyvärr sett T*** L*** med andra hästar som varit riktigt fina första gångerna man ser dom. Men efterhand som hon rider dom ser deras överlinje ut som Andantes (obefintlig). Tror tyvärr det mycket beror på hennes ridning och sätt att träna hästarna.
/Camilla
Du har helt rätt. A-Dur ryker.
Fast hade faktiskt inte skickat A-dur pga hur Andante ser ut. Har tyvärr sett T*** L*** med andra hästar som varit riktigt fina första gångerna man ser dom. Men efterhand som hon rider dom ser deras överlinje ut som Andantes (obefintlig). Tror tyvärr det mycket beror på hennes ridning och sätt att träna hästarna.
Vad gäller Andante så tycker jag också att det är en fin häst som hoppar fantastiskt, men exteriören är inte den bästa och jag tror att det är anledningen till att A-dur har fått så få ston trots sin prestation och stam. Har man inte ett sto med bra halsansättning, lång hals och bra överlinje så skulle jag inte våga chansa. Det är ju inte säkert att med får en man Andantes kapacitet utan bara en häst med trist exteriör helt enkelt. Men till rätt sto skulle jag inte tveka en sekund att använda honom.
/Camilla